THIS IS IT - AMAZING

För er som inte sett bion än, läs INTE detta!

Jag måste börja med att säga att bion var helt fantastisk, den visar verkligen vilken skapare Michael var! Han hade koll på ALLTING! Allt från ljudet, dansen, musiken, koreografin till instrumenten, storbildsskärmarna, ALLT! Det var en jättecool entré på Rigoletto-biografen också! Det började med när jag och Anna gick in och möts av en stor kör som tagit plats på den stora trappan där de sjöng Man in the mirror och P.Y.T när vi stod där!

Tårarna började rinna redan då, det var en så himla vacker stämning för det var människor av alla åldrar, raser och kön samlade för en sak - Michael Jackson! När vi sedan gick in i biografen (vi hade plats imitten imitten, bästa platserna thanx to Anna!!) så var det lite reklam och sen kom det upp ett gäng 11-14åringar och hade en dansuppvisning med MJs alla låtar!

Det drog verkligen igång stämningen och jag fick tårar av även det! Sedan började filmen och då kom krokodiltårarna, speciellt i början när dansarna berättar om att detta var deras stora dröm och hur mycket de längtade till London i juli.. Jag var rädd för att filmen mest skulle bestå av intervjuer och inte så mycket scen-klipp, men jag hade fel då det nästan bara var scenklipp där Michael sjöng alla våra älskade hits..!

Jag kunde ändå inte låta bli att ha en liten skeptisk känsla i magen då jag tänker på Michael, jag tror inte han hade velat att detta hade släppts på film! Han ger kanske 30-40 % av det han hade kunnat ge, eftersom det är repetioner och han ville hålla sig till premiärkonserten, han sa det flera ggr att han inte kunde sjunga ut helt för att han ville spara sig.

Michael Jackson var en så fin människa, hela tiden säger han "God bless you", "I love you", "Lets do this with love, its all about love!" Alla människor som var omkring honom lös av glädje av att ens stå bredvid honom och han gav de alla uppmärksamhet och behandlade dem precis som vem som helst. Han överskattade aldrig sig själv eller satte sig på någon annan! Han pratar även mycket om hur vi människor förstör den här världen, att vi måste ta tag i det innan det är försent (lyssna på Earth song), ett stycke jag fastnade för (som han sa på filmen) var: "We HAVE to heal the world, save the world! Everybody says that THEY will do it. They who?! Its US its all about, We ARE they!"

I am so proud to say I love you, you make me wanna make a change.


It's all about love

Postat av: IDA

Det starkaste scenerna tyckte jag var i början då dansarna pratade om hur mycket det betydde för dem att de gått vidare samt då mot slutet i klippen om Earth song och hur han pratade om det. Fy fan, det bara rann!

2009-10-28 @ 22:48:16
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har ångrat mig, jag tror jag måste ta och se denna film:*

2009-10-29 @ 09:26:51
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: Lina

Den var magisk <3

2009-10-29 @ 23:39:14
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0