JobbPengarFramtidKarriärIntresseWAAH

Wah, nu är jag hemma igen och har fått med mig ytterligare 2 pass denna vecka! Nu jobbar jag alltså alla dagar utom torsdag denna vecka, score! =) Jag har räknat ut att om jag tjänar 5000/veckan (innan skatt) så kommer jag få ut runt 15.000 kronor i lön vilket skulle passa mig perfekt! Nu har jag lyckats tjäna 5000 både förra veckan och denna! Nästa vecka kommer jag få ihop typ 4700 kr nåt så då måste jag tigga ett till pass och samma för veckan efter typ, hoppas jag lyckas för nu är det mycket utgifter för mig!

På tal om något annat så har jag funderat mycket på vad jag vill börja plugga om jag inte skulle komma iväg till Indien, i annat fall vad jag skulle vilja plugga efter Indien! Jag har funderat en del på Music Managment vilket man isf kan plugga i London, LA, Paris eller andra storstäder! Det låter verkligen jätteroligt och jag tror det skulle passa mig, jag har mejlat lite med en studievägledare från Universitetet och hon tyckte det lät bra.

Jag frågade även studievägledaren vad man kan bli om man pluggar Music Managment, hur bred linjen är och så! Sen berättade jag även om att jag vill åka till Indien och volontärarbeta, hon svarade: Du får ju utbildning i ledarskap och företagande, vilket kan vara användbart även i ett bredare perspektiv. Med en påbyggnad eller komplettering kan det bli något helt annat. T.ex ekonomi med musikbranschen som specialitet. Om du har ett intresse av att hjälpa barn i Indien, tillsammans med musikintresset, då kommer du att vara öppen för dett sätt att jobba med båda sakerna. Du kanske blir den som ordnar musikgalor för att samla in pengar till Indien?

Sedan har jag även varit inne på att plugga Fred&Konflikt! Masterprogrammet Religion i fred och konflikt vänder sig framför allt till studenter som är intresserade av eller engagerade i olika folkliga rörelser; till exempel fredsrörelser, miljörörelser, djurrättsrörelser, solidaritetsrörelser, globala rättviserörelser. Utbildningen kan vara meriterande för arbete inom frivilligorganisationer, skolväsendet, statliga myndigheter eller internationella organisationer.

Jag tycker båda låter jätteintressanta och ska nog söka till båda två, man kan alltid tacka nej och sen är det inte ens säkert att jag kommer in! Detta är bara några av alla funderingar jag har, jag känner att jag skulle vilja vara lite mer utbildad innan jag ger mig iväg till ett U-land för att hjälpa till! Jag känner att om jag tar mig dit då vill ja känna att jag är till hjälp och har erfarenhet och kunskap nog för att förändra! 

Studievägledaren avslutade sitt mejl med ett stycke som jag tyckte var väldigt skönt att få höra: Det är svårt att planera hela sitt liv när man är 20 år. Ta en sak i taget, och låt det vara öppet för flera tänkbara saker, som nästa steg. Men det är ändå bra att informera sig som du gör nu, och att vara realistisk. Lycka till!

Jag är bara 20 år än, oftast vet inte en 20-åring vad ens drömjobb är men det är bra att börja testa på olika saker för att se vad som passar en och inte! Exempelvis så kan jag aldrig veta om jag är en storstadstjej förrän jag testat att inte bo i en!

Oj vad mycket text det blev nu, hehe well welcome to my head! =P

Postat av: sandra

jobbar du som timanställd eller? eftersom du säger du tigger pass?

trodde du hade fast jobb. Jobbar du fortfarande på Ica eller vart var det?

2010-02-08 @ 23:39:19
URL: http://pandys-sandra.blogspot.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0