Lördag

Wah, what a night! Först mötte jag upp Jossan utanför Chaplins, hennes tåg var försenat så jag stod och väntade en kvart innan hon kom och vakten kollade medlidande på mig när jag stod där och frös haha! När Jossan kom sen så sa han: Din stackars vän har stått här och frysit en halvtimme! Jossan ba ööh okej jag vet? haha!

När vi sedan skulle gå in hade klockan slagit typ 1 minut över kl 22 så det kostade 120 kronor att gå in (!!) Så vi vände oss om för att gå, men då tog vakten som tyckte synd om mig innan tag i oss och sa att vi skulle slippa betala! Fett snällt av honom, vi var trots allt bara där i typ en halvtimme! Vi drack några glas vin och under tiden kom det fram kille efter kille för att ragga, be oss sätta sig vid deras bord eller följa med dom till en annan klubb! Antingen var de 30+ eller typ 18, haha!

Vid halv elva drog vi oss ner mot Stureplan för att gå in på Collage, det är så skönt att gå in där lite innan 11 för då slipper man monsterkön som bildas runt kvart över elva då gratis inträde bara gäller till 23.30! Vi dansade, drack vin och hade jättetrevligt där inne! Vi träffade på Kenza, Nadia och några andra sköna tjejer som vi hängde med ett tag också!

En grej som SÖG med kvällen var att min paljettficka försvann, med alla mina kort! Jag hade den senast inne på Collage när jag betalade och när vi skulle gå så var den borta! Jag sprang runt och letade på Collage och frågade bartenders men ingen hade sett den.. Jag ringde och spärrade mina kort på en gång och jag hade inga kontanter så det var skönt iaf. Men nu måste jag betala ett nytt leg och mitt busskort hade jag typ 2 veckor kvar på så det är sjukt surt, har iinte råd med detta!

Jag kommer inte heller få hem ett nytt kort förrän typ fredag så tills dess kan jag inte handla något iaf, det är väl positivt hehe.. En sak som var skitäcklig dock var när jag skulle försöka hämta ut jackan utan min lapp då den också låg i paljettfickan! De sa att de inte hittade min jacka (och där i låg min ipod!!) men tillslut fick jag gå in själv och leta, vi hittade den hängandes i ett rum allra längst bort i hörnet!

När han gav den till mig tackade jag så mycket, då lutar han sig fram och ba: "Kan jag inte få en puss för det där? Kom igen!" och vi var lixom själva i nåt rum långt bort, skitäcklig var han! Som tur var så kom det nån annan kille för att hämta jacka till några andra personer, så då sprang jag ut! Jossan och jag gick och köpte en macka och lite mat på 711 innan hon tog en taxi hem och jag tog tunnelbanan!

På vägen hem var det massa killar som höll på att prata med mig och raggade så jag ringde min bror som jag visste jobbade natt (han jobbar på SVT) så jag pratade med honom hela vägen hem! Väl hemma så upptäcker jag att syster ligger och sover i min säng, haha hon vart inte lite sur när jag klampade in och tände lampan fyra på morgonen!

Nu sitter jag här och gottar mig med choklad (lördaag) och försöker att inte tänka på mina kort, det var trots allt inget viktigt förutom busskortet, leget och bank-kortet! Bank-kortet får jag ett nytt på fredag, Leget ska jag fixa tillsammans med syrran och Anna nästa vecka och busskortet är bara att svälja och köpa nytt! Jag ska dock ringa Collage idag för att dubbelkolla om något har kommit in!

Bilder kommer snart!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0