Orka vuxenlivet!

När jag var liten så slog jag i bassängbotten med tänderna (don't ask..) och en bit av ena framtanden gick av så jag har haft fyllning på den tanden, och i helgen hände något sjukt irriterade när jag var ute med Cissi, Filip och Sebbe! Jag slog i glaset i den framtanden, inte så hårt men det räckte för att en bit skulle åka av! Så nu måste jag åka till tandläkaren och betala ca 600 spänn för att fylla i den lilla biten, SUCK! Förutom det ska jag göra en allmän koll hos tandläkaren som jag gör 1 gång om året och det kostar också pengar..

 

Efter man har fyllt 20 kostar ALLT! Busskort kostar 700 kronor/månaden, innan jag fyllde 20 kostade det typ 1200 för en helt termin! Många av mina vänner som pluggar eller fortfarande går i skolan brukar kolla konstigt på mig när jag säger att jag inte har råd med en del grejer! "Du jobbar ju hela tiden!" brukar alla säga, men bara för man jobbar mycket har man inte råd att spendera!

Jag har en hyra på 2300 kronor, Busskort 700 kronor, naglar 500 kronor, 2000 lägger undan till Indien, interneträkning på 350 kronor och allt detta dras av per månad! Utöver det så måste jag betala dessa tandläkarräkningar, flyg&hotell till London (ca 4500 kronor), sulor för jag går snett med ena foten för 1800 kronor plus att denna kryssning jag ska åka på kostar 1200 kronor!

Pengar pengar pengar.. Livet är mer än det men man måste kämpa för att få ekonomin att gå ihop och då går det inte att spendera massa pengar på softa grejer, som när jag bodde hemma! Då hade jag inga utgifter alls per månad förutom naglarna, snacka om att jag levde livet! Jag reste ju en gång i månaden och kunde samtidigt lägga undan massa pengar, nu går det inte riktigt att leva så längre!

Men det var en sjukt rolig tid i mitt liv men jag har utvecklats så mycket sen det och hanterar pengar bra i alla fall även om jag får prioritera bort grejer jag vill göra (t ex kläder och skor jag vill ha, åka och hälsa på Mirre i La, Bonnie i Oslo, Sofia i Valencia igen etc..)

Jag behövde bara få skriva av mig lite, hehe.. Ringde mamma idag och gnällde över hur mycket det suger att vara vuxen och efter att få ha hört ett par "Men snuttan, din stackare!" från henne så kände jag mig mycket bättre, haha! Det är något med när mamma säger så, det får mig att må bättre efter att få ha tyckt synd om mig själv och fått peppning av henne! Då sväljer jag det lättare och betalar den där räkningen eller skiter i den där resan! =)

 


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0