Tandläkar-räkningar..

Jag hade en tandläkartid idag klockan 12.50 och eftersom vi bor jättenära vår folktandvård så var det bara för mig att slänga på mig en stor jacka, halsduken och ta en ipren innan jag tog mig dit! Det var bara en allmän undersökning och mina tänder var jättefina, dock hittade hon 2 små hål på 2 tänder bredvid varandra och dessa hål kostade 700 kronor styck att laga! Plus att jag skulle betala 940 kronor för fyllningen på en tand jag slog av för ett tag sedan, så det slutade upp på en räkning på över 2000 kronor! BLÄ!

Det suger att vara över 20, tänk att innan dess får man allt sånt här gratis.. Snacka om att man inte uppskattade det då, nu skulle jag göra vad som helst för att få ha det gratis igen.. Jaja, jag tänker inte gå runt med äckliga tänder och hoppa över att laga hål för att spara pengar, tänder är viktiga att ta hand om och då får det kosta en extra slant hur surt det än är att betala det!

Jag tröstade mig efteråt med att köpa hem turkisk yoghurt och halloumi, älskar!!
 
 

Nu har jag bäddat ner mig i soffan igen, detta tog musten ur mig!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0