Avatar-recension

Ikväll såg jag Avatar med 3D, min första film någonsin som jag sett med 3D faktiskt..!
3D-effekterna var coola i filmen men jag fick ont i huvudet av det, fokuset låg hela tiden bara på ena stället så personerna bakom eller framför var ur fokus. Det gjorde det mycket svårare att hänga med i filmen, speciellt texten då den satt mycket längre fram!

Utöver det så tycker jag att filmen var bra och otroooligt vackert gjord. Dock kändes storyn ganska simpel? Det var inte historian eller människorna som fängslade mig mest utan naturen, Avatarernas underbara land! Det var väl det som kanske var meningen också med tanke på hur otroligt mycket pengar de har lagt på att göra filmen!

Jag tycker det kändes ganska sjukt hur jag hejade på Avatarerna, att människorna skulle dö. Människorna är ju trots allt "min art", dock gjorde dom fel och anföll Avatarerna som inte bett om något av det eller gjort något fel! Hur som helst, filmen var sevärd men mest pga hur otroligt vacker den är gjord. Kort sagt, filmen är sevärd men om jag ska se den igen så gör jag det utan 3D!

Postat av: Lina

Ja, visst var den bra! Jag såg den dock inte i 3D, och ser man på, det verkade visst klokt :)

2010-01-12 @ 23:37:06
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0