Måndag i London, Bon Jovi review!!

Jag har sett Bon Jovi live… Det är något att bocka av listan, HERRE vad dom är bäst!! Jag tar det från början, Anna och jag fixade oss här hemma först och sen letade vi efter något ställe att käka mat på och vi vandrade runt i typ 30 minuter innan vi blev indragna på nån persisk restaurang! Vi fick i alla fall riktigt god mat (så trötta på all skräpmat) och satt där en bra stund.. Sen såg jag att klockan var tio i sex och insläppet för Bon Jovi börja kl sex!

Så vi började röra oss mot O2 Arena, i tunnelbanan var det SMOCKAT med människor och vi skulle åka typ 10 stationer.. Längsta 10 stationerna någonsin, jag var så himla nervös då det alltid har skitit sig när jag ska se Bon Jovi så jag väntade bara på att något skulle hända! Vi kom i alla fall fram till slut, och när vi gått upp för rulltrapporna och kom ut och möts av O2 arena stod jag bara och log! Jag kunde inte sluta le utan bara stod där och stirrade som ett fån, sen gick vi in på arenan och där har de som ett stort shoppingmall med barer och allt möjligt!

Vi hängde där ett tag men började dra in till arenan när vi hörde att förbandet hade börjat! Vi tog ingången som var längst bort från scenen så när jag öppnade dörren så möts jag av en fet scen och massa skrikande människor, jag rös i hela kroppen! Vi kommer ner till våra platser & de var riktigt bra platser på golvet så vi var relativt nära scenen också! Jag hade verkligen hoppats hamna bredvid ett stort gäng med stora Bon Jovi-fans men det gjorde vi INTE! Mannen bredvid oss var kanske 50 år, satt bara och drack sin öl under hela konserten och kollade argt på oss så fort vi hoppade (vilket jag gjorde konstant)

Konserten var HELT underbar, Bon Jovi är så grymma live och de körde så många av mina favoritlåtar! Det som var tråkigt med konserten var att alla omkring oss var så sjukt tråkiga! Det var typ ingen hoppade utan vissa gick iväg och handlade mat under konserten och typ bara stod och tittade på konserten som det var nån föreställning för typ tavlor! Jag hoppade och skreksjöng med till varena låt i alla fall och fick många sura blickar för det, det förstörde lite för mig.. Vi stod längst ut vid gången och bredvid mig fanns ju en till sektion och där var 2 st 35-åriga killar som totalrockade under hela konserten och hoppade och skrek, jag ville bara springa över till dom!

Det var även vakter som gick i gången under hela konserten så man inte stod i den under konserten utan höll sig vid sin plats, de var på mig HELA tiden och pratade med mig och tittade på mig när jag hoppade! En kille gick fram och sa åt mig att när jag hämtar mitt vatten (som stod på golvet) så kanske du ska luta dig framåt för annars ser man dina trosor när du sätter dig på huk! Så stod han och log samtidigt som han sa detta och han kom fram till mig under In these arms vilket är låten jag längtat mest över! Han kom tillbaka till mig flera ggr efter det och försökte prata och jag lackade ”LEAVE ME ALONE” vrålade jag, han kom liksom och störde under hela konserten, riktigt synd..

Samtidigt var det så konstigt för det var konstant skrikande och man hörde hur hela crowden sjöng med till alla låtarna, antagligen var det bara inga galna fans runt omkring oss! Men shit vad allt vände under sista låten; Living on a prayer, ALLA hoppade och skrek och sjöng med i hela låten, det var så sjukt mäktigt!! Jag sket i alla andra tråkiga människor och vakter under konserten och stod där själv och röjde, men efter konserten träffade jag bl a en medelåldersman som alltid varit ett stort BJ-fan som också var besviken på att folk inte röjde. Dock satt han högst uppe i hörnet och där kan jag förstå att det inte är lika mycket röj, men jag hade velat ha mer crazy people på golvet som kunde hoppa runt med mig!

Efter konserten när vi gick ut så hade jag så mycket adrenalin i kroppen, helt i extas och pratade konstant i säkert 30 minuter typ utan att andas… Dom är så jäkla bra live och jag är så himla glad över att få ha upplevt dom, dock är en sak säker och det är att nästa gång jag ser dom så ska jag gå på en konsert med ståplatser och stå FRONT ROW!

Vi åt som sagt på någon persisk restaurang!

Denna tallrik var egentligen till för en person men servitrisen ba "ni kmr vilja dela!!"

O2 Arena around the corner, haha jag log som ett fån när vi gick här!

När vi skulle in i arenan så öppnade jag dörren och möttes av detta (grymt förband btw)
och jag rös i hela kroppen, konsertstämning är det bästa som finns & med denna musiken!

So it began..

Tico, awesomness på trummor!

Go David, rockade på 2 samtidigt!

Dessa två killar älskade jag, dom rockade fett hela konserten! Ville springa över haha..

Hahaha Anna fotade mig mitt under konserten!

What a man..

Alla fyra gick ut på en scen lite mer imitten och då var vi jättenära, dessa män alltså..

Have a nice day!!

Postat av: Annika Lydell

Eh, Oprah? Vad gjorde hon där?

2010-06-21 @ 21:43:23
Postat av: Johanna

Åh fy fasen vad kul för dig Tillan att du äntligen fick se dem:D Så som du längtat!

Det var ju samma sak men förmodligen 100ggr värre på GNR..typ 300 av 30000 röjde förutom när de kända låtarna kom och det drar verkligen ner på konserten därför tycker jag inte att alla kan klaga på Axl även fast han har dålig stil, för de försökte få igång oss..menmen.

Sjukt kul för dig iaf och jag hade mer än gärna sätt dem..det vet du;) haha<3

2010-06-21 @ 23:53:01
Postat av: sara