BODHGAYA, BIHAR

Hellu! Tänkte sätta mig och skriva några rader nu när vi kommit fram till Bothgaya i Bihar! Sandra och jag tog som sagt natt-tåget hit igår kväll, britterna och Ruth vinkade av oss vid taxin! Vi alla tyckte det var skittråkigt att lämna varandra men vi kommer förhoppningsvis ses igen! Tågresan var inte lika nice som de andra 2 ggrna då jag hade svårt att sova och några satt och pratade (läs skrek) jättehögt mitt i natten..!

Hur som helst, vi är här nu och vi bara älskar staden! Vi kom fram halv sju imorse och var helt slut men tog oss ändå ut på stan på en gång efter att vi checkat in på hostelet! Den här staden är så mycket lugnare än de tidigare städerna vi besökt här vilket är skönt och luften känns renare att andas! Vi är i staden där Buddha nådde sin upplysning genom meditation under Bodhiträdet, vi besökte det Bodhiträd där han faktiskt satt under vilket kändes så häftigt! Efter det vandrade vi tillsammans med en guide i över två timmar upp till bergen där Buddha satt i 6 år för att försöka bli upplyst genom att inte äta!

Han trodde då att det var genom att inte äta som han skulle bli upplyst, men sen förflyttade han sig till The second Bodhitree som vi också besökte och faktiskt klättrade i (jag trodde jag skulle svimma av skräck med min svindel, men jag tog mig upp i alla fall) och hamnade till slut vid The Bodhitree där han tillslut blev upplyst! Dessa tre platser är det som kallas Buddhatriangeln! The Bodhitree där han faktiskt satt under när han fick sin upplysning är det stängsel kring och det har byggts en enorm mur runt, det finns ett stort Buddhatempel inuti och runtom en enorm park, hit åker buddhister från hela världen för att meditera!

Det är Buddhistisk musik som spelas over hela platsen och människor som mediterar overallt, en riktigt lugn och helt fantastisk plats! Så här ska jag och Sandra börja med vår meditering på riktigt, vi började redan lite med guiden på vägen till bergen då det var så otroligt lugnt på vägen dit! Vi ska även testa på yoga här, det finns en kurs vi kan gå! Imorgon ska vi försöka gå upp redan vid 5-6tiden för att morgonmeditera vid Bodhiträdet!

Sista kvällen på Fair Lawn med britterna och Ruth, miss you guys!


Tågstationen! Byebye Kolkata!


Dagen efter, snart framme i Bodhgaya!



I richan påväg till hotellet, så kallt det var på morgonen! Det är vi iinte vana vid!






Buddhatemplet i den stora parken där The Bodhitree star! Se vilken vacker plats det är 



Sandra köpte sin favoritblomma (Lotus) och här lägger hon den framför Buddhastatyn!


The Bodhitree!





Här började vi vår vandring mot bergen, genom byar och otroliga landskap!







The second Bodhitree!













Det såg ut som Grisen Willbur!!







Vägen in till grottan



Skinny Buddha




Vägen tillbaka



Vi var så trötta och hungriga så vi liftade en bit med en stor traktor =) Häftig känsla!




När vi kom upp på vägen igen tog vi häst&vagn tillbaka till stan igen för att äta lunch




Ikväll fick vi våra händer spådda av vår guides vän!


Nu kommer jag inte blogga mer förrän vi åker vidare vilket är på söndag som det ser ut nu, jag måste fokusera på min meditation för att lyckas så bra som möjligt. Bonnie, du skulle dött för den här staden, den är helt underbar! Ha en underbar vecka nu mina kära, det ska vi ha ♥

Postat av: Malin

Åh herregud va sugen jag blir på att packa väskan igen och ge mig av. Det är så underbart att kunna bestämma dag för dag vart man ska ta sig. Man känner sig så fri och levande.

2010-11-08 @ 16:50:25
URL: http://lunsan.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0