Next destination: New Delhi

Yes, nu beger vi oss vidare igen! Denna gang till den stora hektiska huvudstaden New Delhi! Det kommer bli en omstallning for oss da vi har varit i lugna BodhGaya och sen har i Varanasi som inte heller ar sa stort, men det ska bli kul att fa se den staden! Vi kommer dock sakna Varanasi, bade Sandra och jag gillar verkligen den har staden!

Hur som helst, efter jag skrivit har senast gick jag tillbaka till hotellet och motte upp Sandra. Vi gick upp till roof topet pa vart hotell och satt dar ett par timmar med Nora och Johannes, vi bestamde oss for att se en musikuppvisning precis runt hornet av vart hotell sa vid 8 gick vi dit! Vi var dom enda som kom dit men det var roligt, det var 2 killar som spelade trummor och flojt och under tiden satt vi pa golvet och lyssnade med chaite!

Det var aven en kille som dansade som var jatteduktig, hans fotter var helt otroliga! Efter uppvisningen fick vi testa pa instrumenten sjalva, jag var mest intresserad av trummorna men testade flojt forst! Det gick sadar sa ganska fort forflyttade jag mig upp till Johannes som ocksa valde trummor! Vi forsokte oss pa det ett tag innan vi gick tillbaka till vart roof top for kvallsmat!

Sandra gick och la sig direkt da hon var trott men jag, Johannes och Nora satt uppe till nastan 1 pa natten och hade sa himla intressanta samtal om livet! Nar jag gick och la mig sa kande jag mig sa bra i kroppen efter allt vi pratat om, jag tycker verkligen om Johannes och Nora! =) Dagen efter (tisdag) bestamde jag och Sandra oss for att ta en heldag och bara ga, vi hade namligen akt runt pa turistgrejer sa mycket har och kande att vi ville kanna standen sjalva!

Sa vi gick ratt in i den gamla stans smagator och labyrinter och gick totalvilse, dock hittade vi sa mysiga platser att vandra pa! Sma stand overallt och allt ar prytt med farger! Kossor vandrar runt bland oss samtidigt som hog indisk musik spelas fran skivbutikerna (sandra och jag har kopt ca 5 skivor var harifran med indisk musik, helt underbar)!

Klockan 6 hade vi bestamt med Nora och Johannes att vi skulle tillbaka till platsen dar vi sag musikuppvisningen, vi skulle ha en timmes lektion och fa lara oss lite mer trummor och flojt! Dock var Sandra och jag sa vilse att vi kom ca 20 minuter sent men det gjorde inget, jag och Johannes lirade trummor men det var valdigt svart. Scrolla ner sa kan ni se en video pa nar jag spelar hehe..

Pa kvallen gick Johannes, Nora och jag till ett pizzastalle har som Roberta (italienska tjejen Sandra och jag traffade i Bodhgaya) tipsade oss om, de gjorde goda italienska pizzor sa hon! Sa vi gick dit och blev inte besvikna, pizzorna var jattegoda och aven salladen! Sandra stannade kvar pa hotellet och tog det lugnt, ibland behover vi bara fa vara ensamma och det ar sa skont att vi bada funkar sa bra med det! =) Perfekta respartners!

Idag har Sandra och jag vandrat langs Gangesfloden och satte oss sedan pa Lotus Lounge som Marie tipsade oss om, jatteskont stalle med utsikt over Ganges! Vi slog oss ner dar ett par timmar och kakade pasta och drack lask! Nar vi gick tillbaka stoppade jag har for att skriva lite innan vi beger oss vidare till New Delhi!  

Innan vi gick till musikuppvisningen i mandags!


Musikuppvisningen







Sandra fick lana med en flojt hem till oss for att ova, sa pa roof topet rocka hon loss! ;)


Kvallsmat!


Tisdag, ut och vandra i Varanasi!










I den har skivbutiken satt jag och Sandra i over en timme och lyssnade pa indiska skivor och drack chai! Vi bada fick en san moment nar vi bara log och var sa lyckliga att vi var dar, underbara Indien!!





Vi hittade ett mysigt hal i vaggen dar en man och hans son hade en liten shop, dar inne kunde du bara sitta da det var sa litet men jag tog mig in och satt dar med barnen och hade roligt! Vi var dar i typ 40 minuter haha =)










Musiklektion!


Sandra filmade mig lite nar jag ovade pa trummorna, det var faktiskt svart att fa det att lata ratt men jag lyckades lite vilket inte marks i videon =P Johannes bredvid mig var mycket battre men han spelar faktiskt vanliga trummor! ;)

Pizzeria!




Gangesfloden!






Lotus Lounge!








Nu maste jag skynda mig tillbaka till hotellet for att krama ata middag och krama pa Johannes & Nora innan Sandra och jag aker till tagstationen! PUSSPUSS pa er alla sa hors vi om nagra dagar igen ♥



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0