Party Weekend

Halloooo! Herregud vilken galen helg Sandra, Ruth, Marie och jag har haft här i Calcutta! Senast jag skrev på bloggen (i fredags) så skulle jag gå och möta upp tjejerna direkt efteråt och det gjorde jag, vi hade bestämt oss för att gå på en morgonyoga dagen efter så vi tänkte gå hem och lägga oss tidigt! Vi satt på puben vi brukar hänga på vid Sudder Street och var precis påväg att gå när ett gäng på 10 brittiska killar kommer fram!

Vi börjar prata med dom och de var i Calcutta med jobbet i en månad och hade helgen ledig så de skulle alla ut! De ville att vi skulle haka på dom då de visste några pubar som höll öppet lite längre eftersom det var helg, så vi hakade på dom! Först gick vi till "Super pub" som det hette, vi satt där tills dom stängde vilket var typ vid elva! Sen gick vi vidare till Park Hotell (där Sandra, Marie, Celine, Ruth och jag var 2 dagar tidigare när jag fick mitt första glas vin här hehe)!

Park hotell har en stor bar, 2 klubbar plus ett typ roof top med swimmingpool och stora barer! Det var helt magiskt där uppe (se bilder nedan!!) så vi hängde där tills dom stängde klockan två! Vi rökte vattenpipa och lekte massa konstiga lekar haha vi hade det jätteroligt! Vi kände oss dock gaanska felplacerade då det här är ett typ 5stjärnigt hotell och där kommer vi i våra flipflops, smutsiga kläder, otvättat hår och osminkade hehe! Efter dom stängde drog vi till killarnas hotell vilket var Grand Hotell (tvärtom våra guesthouses med andra ord haha) och drack lite öl där och softade, Sandra och jag stod i deras badkar och sprutade varmvatten på fötterna.. Vad vi har saknat varmvatten!  

Vi somnade vid 5 på morgonen i en hög och sov bara till typ 10 innan vi gick ut för frukost! Med andra ord ingen morgonyoga för oss.. :P Marie ville jättegärna gå tillbaka till den restaurangen vi var på med Celine några dagar tidigare så till frukost åt vi ris, fisk och jätteräkor hehe! Killarna höll på att spy av maten men vi tjejer tyckte det var jättegott, haha! Efter det drog Sandra och jag hem för att duscha och göra oss lite fina för en gångs skull här innan vi mötte upp alla igen! Killarna ville visa oss en restaurang/bar som låg på taket på ett höghus med en grym utsikt, så vi gick dit!

Det var på 9e våningen och hade mycket riktigt en grym utsikt över Calcutta och falkar som flög över oss hela tiden, riktigt coolt! Vi kom dit vid typ halv 6 och satt där till 11 på kvällen och fick in en nota på 9500 rupies haha! Vi var ju dock typ 15 pers och folk både åt och drack! Efter det drog vi i alla fall vidare till Park hotel igen, alla av oss tog sig dit på sina egna vis, haha! Vissa tog "människa&vagn" vilket är en vagn som du sitter i som en människa springer och drar, tycker så synd om den personen haha! Jag tog en richa tillsammans med Ash, Steve och Gav + 2 indier haha!

Vi hängde på samma ställe som kvällen innan men det vart lite lugnare för min del i lördags, satt och pratade mycket med Ruth om att vi alla skulle splittras snart! =( Vi hade det skitkul i alla fall och kom inte i säng förrän 5 på morgonen igen! Igår beställde jag min första Mcdonaldsmeny (inte så gott dock) och softade på rummet, vid 1-tiden kom Ruth och knackade på dörren för att kolla om jag var på en fika så jag hakade! På kvällen hade Sandra och jag filmkväll med Braveheart som gick på TV!

Imorse knackade Ruth på vår dörr vid 10-tiden, Sandra och jag packade färdigt och checkade ut från vårt hotell! Snälla Ruth låter oss ha våra stora väskor i hennes hotellrum tills vi åker ikväll så vi lämnade dom där innan vi gick till Blue Sky Cafe för en sista frukost där!

Efter typ inget festande på över 6 veckor så blev den här helgen en rätt stor omställning för våra kroppar så vi måste softa lite nu! Samtidigt är det tråkigt att helgen är över för vi har haft så jäkla kul och nu har Marie åkt vidare till New Delhi och ikväll drar Sandra och jag, Ruth åker imorgon!

Bilder från helgen!

Efter jag senast uppdaterade bloggen så mötte jag tjejerna på Fair Lawn och då hade
de fått sällskap av några indiska man hehe! De var väldigt trevliga men lämnade oss
sedan med notan hmm..
  

Direkt efter de indiska mannen gick kom britterna och joinade oss på Fair Lawn i nån 
timme innan vi tillsammans gick vidare till Super pub/bar!  
 

Super Pub!
 

8 personer + en chaufför i en taxi mot Park Hotel haha!
  

Park Hotel!
   
 
    
 

Killarna beställde in vattenpipa!
 
  

Marie sa att hon var hungrig, 2 sek senare kommer Chris tillbaka med en baguette haha! 
Han snodde den tydligen från matsalen! :P
 
 
 
  
 
  

Vi körde "kortleken" när man passerar ett kort i en ring med munnarna haha!
 
 

Efter Park Hotels bar stängde gick vi till killarnas hotell för lite öl!
 
  

VARMVATTEN!!
 
 
 

Frukost på Bangladesh restaurang!
 
 

Det finns en råttpark i Calcutta så vi gick för att hitta den men vi kom bara till detta
ställe vilket var en typ toalett för det stank kiss och bajs ur alla dom där grejerna :/
  

Redo för partykväll nr 2!
 

Vi mötte upp killarna och gick till Blue Beyond med en grym utsikt!
 
 
 
 
 

Super Pub var stängd när vi kom dit men då visade några indier en bakväg in till en
annan pub där några indiska tjejer sjöng på scenen! Vi hängde där typ en timme!
 
 
 

Park Hotel igen!
 

Ruth och jag satte oss uppe vid bubblpoolen och badade fötterna, efter en stund kom
Marie, Chris och Gav och joinade oss! Ett tag senare var hälften av gänget där uppe!
 
  
 

 
 

Sandra och jag sprang ner och testade klubben i Park Hotel, inte så jättegrym.. :P
 


Dagen efter, sliteen!
 

Fikade med Ruth!
 
 

Dags att flytta ut från hotellet!
  

Sista frukosten på Blue sky cafe! 
 
 
 
 


Oh right, har köpt lite fler ringar och har nu 12 st.. :P Stor passion här i Indien!!
 


Nu är det dock dags att resa vidare, vi känner oss färdiga med coola Calcutta! Ikväll drar Sandra och jag med natt-tåget till Bihar! Tåget går dock inte förrän sent ikväll så snart ska vi möta upp Ruth för att sätta oss på Fair Lawn en sista kväll, brittiska killarna joinar oss också så det blir nog trevligt! Men guys vi hörs om ett par dagar igen, pusspusspuss!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0