RISHIKESH

Heeej! Var jag ar nu kan inte beskrivas med ord och bilderna ger inte ens halften av magin som i verkligheten! Men jag ska forsoka mitt basta att beskriva Rishikesh! Jag backar bandet lite forst bara, min buss till Richikesh i fredags var forsenad (saklart, Indien!!) men till slut kom vi ivag! Jag var lite nervos innan av att vara ensam i New Delhi, men Vishiis syster Shaveta (som ocksa var i New Delhi) ringde mig och det kandes sa skont! Dock hann vi inte ses pga min buss men det var skont att fa prata med nagon jag kande som var i samma stad som mig!

Forst var jag sa nojd med min plats pa bussen for jag hade 2 saten for mig sjalv och bussen var jattebekvam. Dock gick det bara 30 minuter innan bussen var fylld av typ 3-4 indiska familjer (da pratar vi mamma, pappa, 100 barn, barnbarn, mormor, morfar, farfar, syssling..) som tog upp alla platser och lite till haha. Sen stannade bussen i typ en timme innan vi alla fick byta buss da det var nagot fel pa den forsta vi satt pa, jag sprang over for att fa en bra plats igen.. Sov typ 1 timme pa hela bussresan!

Nar jag kom fram till Rishikesh var klockan typ 7 pa morgonen och det var SA kallt, ca 11 grader ute! Det ar runt 10-12 grader har pa natten och morgonen och upp till 25 grader pa dagen, det ar faktiskt sjukt skont! Luften ar torrare har uppe vilket paminner om den svenska luften, det gillar vi! Hur som helst sa tog jag sedan en richa for att aka till det Guest House som Sandra bodde pa, men chaufforen kunde bara kora fram mig till en bro och sen fick jag ga!

Jag letade och letade i en timme men hittade det inte och alla jag fragade hade ingen aning heller, sa jag var tvungen att vacka Sandra sa hon kunde mota mig! Tydligen stod jag vid fel bro sa jag fick ta en till taxi och halla pa, tillsluut hittade vi varandra och bada var dodstrotta! Vi softade lite pa rummet innan vi gick och at frukost pa Buddha Cafe vilket ar ett underbart stalle att sitta pa med laga bord och kuddar overallt! Efter en stund kom 2 franska tjejer som Sandra hangt med har, jattegulliga tjejer!

Vi satt med dom ett tag innan jag och Sandra drog oss ut for att kolla i alla standen, shopaholics! Pa eftermiddagen motte vi upp Marie (vi sprang skrikandes mot varandra, sa kul att traffas igen!) och hennes van fran Polen! Vi gick tillsammans pa en matlagningskurs som en indisk kvinna holl i, maten hon lagade fick vi ata nar hon var fardig och det var sa gott! Hon noppade aven mina ogonbryn med en trad, jag som ar en san mes for smarta satt och ojjade mig hela tiden men det rensade verkligen!

Efter det gick Sandra och Marie pa en yogakurs och jag tillbaka till hotellet da jag kande inte for yoga pga min mage! Istallet gick jag ner till stranden och pratade laange med min alskade mamma pa telefon, det var sa magiskt nere vid vattnet (Gangesfloden) och sanden ar sa otroligt mjuk! Efter det gick jag upp till hotellet igen och satt pa var balkong, helt stunned av utsikten (bilder langre ner) och av alla insikter jag kommit fram till har! Jag kanner bokstavligt hur jag vaxer har och det ar verkligen genom den harda vagen!

Jag somnade klockan 9 pa kvallen och vaknade halv 8 imorse! Jag sover i legins, linne, tjocktroja, strumpor, halsduk, reselakan och 2 filtar! Det ar sa sjukt skont att fa gosa in sig sjalv for att skapa varme istallet for att ligga som en blot flack utan tacke under en flakt! Idag bokade jag och Sandra in oss pa ett Ashram, vi kommer flytta dit imorgon och bo dar tills pa sondag! Varje morgon klockan 6 har vi meditation och sen ska man inte prata med varandra under en viss tid varje dag! Det ar aven yoga nastan hela dagarna och vid Ashramet ar det ett vattenfall som rinner, tydligen en underbar plats!

Satt pa ett roof top i New Delhi och drack te, snacka med min van Filip i tele i vantan pa
min buss mot Rishikesh som gick ett par timmar senare!



Sa nojd med mina 2 saten pa bussen, det varade inte lange! :P


Framme i Rishikesh, bergen i bakgrunden ar helt magiska! 



Iskall Tillan!


Framme vid bron for att leta upp vart Guest House!






Antligen framme pa vart Guest House! Riktigt soft , billigt & med varmvatten i duschen!!


Utsikten fran var balkong!






Matlagningskurs!





Bilder fran stranden vid solnedgangen, forstummande vackert!



Imorse, fullt pakladd fran topp till ta! Te till frukost var givet hehe..

Buddha Cafe igen, alskar att man far filtar att gosa in sig i ocksa!



Marie joinade oss efter nan timme!



Nu ska jag ga till bron for att mota upp Sandra och Roberta (tjejen fran Italien som vi traffade i Bodh Gaya). Ikvall ska vi kaka middag med de tva franska tjejerna och Marie da Marie aker vidare imorgon! =( Ta hand om er, vi hors om en vecka igen nar jag ar tillbaka fran Ashramet! Kramar ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0