Sjukling i New Delhi

Heey! Hoppas allt ar battre med er an vad det varit med mig! I onsdags tog Sandra och jag natt-tag fran Varanasi till New Delhi och det gick jattebra, vi ar sa hemmastadda pa tagen nu! Vi kom fram till Delhi pa morgonen och checkade in pa ett okej hotell pa Man Bazar street vilket ar en typ backpackergata har.. Vi kollade laget runt omkring har och vi tyckte det verkade soft, vi kom dock fram till hur sjuukt blasta vi blivit pa pengar med var shopping i sodra Indien!

Ringar och annat vi kopt dar nere har varit 5 ggr sa dyrt som har, sa det sog lite men nu vet vi det! Vi at frukost pa ett soft roof top dar vi traffade en harlig kille fran Belgien som vi satt med! Vi bestamde oss for att skicka hem grejer till Sverige da vi shoppat for mycket redan och belgaren visste ett bra stalle sa han tog oss dit! Sandra skickade hem typ 13 kg och jag skickade hem 7, vara vaskor ar sa latta nu hehe!

Pa kvallen valde vi att ga pa bio sa vi tog tunnelbanan typ 9 stationer for att komma till biografen, tunnelbanan har i Delhi var sjukt fin och ren! Nar vi kom fram sa bokade vi tva biljetter till Social Network som borjar kl 9, dock var klockan bara 6 da sa vi kakade middag och fikade tills bion borjade!

Nar vi skulle ga in sa behovde vi ga igenom en san dar scanner som man gor nar man ska boarda ett flygplan, sen ville de beslagta vara kameror, choklad, cigg etc! Vi blev sa arga for vi inte ville ge ifran oss vara grejer, herregud vi skulle pa bio! Till slut kom vi in i alla fall efter manga om och men! Efter bion sa skulle vi ta oss hem och da var klockan typ 11 pa kvallen, sa vi bestamde oss for att ta en richa!

Trafiken har skrammer livet ur mig, jag hatar den verkligen! Pa kvallen kor alla bilar med helljus och de kor typ mellan filer och precis pa gransen till att krocka! Sen korde richakillen i smavagar ibland och jag var sa radd att han skulle kora oss nan annanstans, man har ju hort massa skrackhistorier.. Jag fann mig sjalv med tarar som rann ner for kinderna i richan, jag vart verkligen livradd! :S

Hur som helst, vi kom tillbaka i alla fall och gick och la oss typ pa en gang, jag laste ut Historien om Pi antligen! Dagen efter (i fredags) gick vi bara runt i Delhi och kollade laget, vi bokade aven en bussresa till Agra for lordagen (igar) sa vi kunde aka och se Taj Mahal! Eftersom bussresan var ca 4 timmar enkelvag sa bokade vi en A/C-buss for 700 rupies. Bussen skulle ga kl 6 pa morgonen och vi skulle vara tillbaka kl 10 pa kvallen!

Dagne efter gick vi upp vid halv sex, jag hade sa ont i magen och var helt uppsvalld och madde illa! Jag har haft det sa till och fran sen vi kom till Indien, antingen ar jag stenhard eller jattelos i magen, det har inte varit normalt nan gang! Jag valde att aka med i alla fall, orka missa Taj Mahal nar vi akt hela vagen till Delhi lixom (big mistake)! Sa vi blev hamtade vid hotellet av en kille via bussen, han tog oss dit och sa fick vi vanta pa bussen med alla andra!

Var buss var over en timme forsenad men tillslut tar de tag i oss och satter oss pa en A/C-buss, dock efter 5 minuter slanger de av oss igen och satter dit 2 andra vasterlanningar och placerar oss i en Non A/C-buss! Jag sager att vi betalat for en A/C-buss och att det har ar fel men han sager bara "no problem, no problem!" Jag hade for ont i magen sa jag sket i det, vi chansade pa att det var ratt i alla fall (sa fel vi hade)! Bussresan dit gick pa 6 timmar istallet for 4 och det var bara indier i bussen forutom oss, vi var satta i fel buss!

Var buss (den vi satt i forst) gick direkt till Taj Mahal och sen hem igen, sa den bussen var tillbaka i Delhi vid 10.30! Vi satt pa en buss som gjorde 4-5 stopp pa massa olika turiststallen i Agra och alla indier i bussen betalade 10-20 rupies var men Sandra och jag skulle betala 400-500 plus 720 for Taj Mahal, sa vi gick inte med dom in pa nagra av de andra stallena utan fick vanta i bussen. Nar vi kom fram till det forsta turiststallet madde jag sa daligt att jag borjade grata!

Jag hade inte kunnat ga pa toa och gora nr 2 pa over 3 dagar, jag madde sa illa och hade ont i magen! Till slut far jag stalla mig i ett horn vid bussarna och kora upp fingrarna i halsen, jag som har sa sjukt svart for att spy! Jag hatar verkligen att spy sa dar stod jag och grinade som en liten unge med varldens smartor och forsokte spy... Vi akte vidare med bussen och Sandra fragar chaufforen om ett sjukhus i narheten, han sa att det fanns ett sa bussen slappte av oss vid det!

Jag praktiskt taget slapas in av Sandra och en av busskillarna och far en doktor som knappt kan engelska, alla bara pratar med mig och staller fragor medan jag bara ligger och amar mig! Sandra var jatteduktig och skrev ner alla mediciner jag skulle ta och vad de gjorde for mig, jag hade inga krafter till nagot! Nar vi kommer ut fran sjukhuset foll jag nastan ihop i trappen, jag kunde inte ga runt langre sa jag behovde checka in pa nagot hotell! Vi gick in i det narmsta och fragade vad det kostade for ett rum, det var alldeles for dyrt sa jag foll ihop pa deras soffa i lobbyn!

Sandra och busskillen sprang tillbaka till bussen for att aka och se Taj Mahal och jag lag kvar dar med nagra indiska man som jobbade pa hotellet! Jattesnalla var dom och tog hand om mig bast de kunde, jag sprang sedan in pa hotelltoaletten och kunde da ga pa toa! Da blev jag istallet jattelos i magen och fick springa mellan toaletten och soffan var 5 minut typ, jag var ett vrak! Jag lag dar i soffan och kande mig sa ynklig med mamma och mina systrar i telefonen hela tiden!

Jag har som sagt haft det sahar fram och tillbaka sen vi kommit hit, varit stenhard och sen blir jag jattelos och sa gar det runt sahar! Nu har jag fatt medciner i alla fall och ska bara ata typ ris och yoghurt i flera dagar, orkar inte ma sahar! Sa jag missade alltsa Taj Mahal, lag istallet i en hotell-lobby 5 minuter ifran det.. Sandra kom tillbaka efter typ 3 timmar och hamtade mig med busskillen igen sa satte vi oss pa bussen, saklaart skulle bussen stanna typ 3-4 ggr pa hemvagen ocksa for nagra indiska aktiviteter sa vi kom tillbaka med bussen 3 imorse!

Varsta bussresan i mitt liv, vi gick dock tillbaka till turistbyran imorse och kravde pengar tillbaka! Vi fick tillbaka A/C-pengarna sav\ vi bara betalade for en non A/C-buss! Dock akte vi runt sammanlagt 20 timmar med en buss vi inte ens ville aka i da indierna satte oss i en annan men vi orkade inte tjaffsa mer! Aldrig mer turistgrejer har, jag spyr! Ikvall ska vi aka vidare till Rishikesh i alla fall och traffa Marie som vi traffade i Calcutta, GUD vad vi langtar! Det ar en av varldens kandaste yogastader, t o m The Beatles har varit dar och mediterat ar 1968! De skrev massa latar dar som kom pa albumet White Album!

Bilder fran senaste dagarna, dock inte manga alls! Har inte fotat sa mycket har pga hur jag har matt, ar sa bittar over att jag missade Taj Mahal! =(

Tagresan, har mina saker pa samma satt varje gang hehe! Diggar natt-tagen har!


Vart rum i New Delhi!


Frukost pa roof topet, belgaren satt bakom oss som ni ser! Vi flyttade bak till honom sen!



Vi skickade som sagt massa shopping-grejer till Sverige! 



Middag pa Pizzahut, tog en varsin sallad! 


Sen fikade vi pa vart favoritfik har haha!  




Fredag! Kopte dom har skorna i Varanasi!


Lunch!


Solnedgangen, sjukt cool har uppe i norr! 



Sandra kopte lite orhangen i nat litet shop.. 


Softade pa ett annat roof top med fruktsallad pa kvallen!   



Sandra gjorde hennatatuering!



Lordag! I vantan pa bussen, 6 pa morgonen..



Hoppas bussresan till Richikesh gar battre, hall tummarna! PUSS pa er mina karaste!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0