Back at school!

Heej på er! Som ni kanske märker så försöker jag minska lite på datortiden här i Indien för att kunna leva här i nuet och inte ha kvar halva mig hemma hos er hela tiden. Dock fram till den 20 oktober (då vi slutar skolan och drar iväg på vår efterlängtade backpackingtripp) så kommer jag kunna uppdatera ett par ggr i veckan i alla fall men sen blir det nog inte mer än 1-2 ggr/vecka!

Hur som helst, igår började skolan igen så vi fick träffa barnen för första gången på 10 dagar vilket var kul! Det är ett krävande jobb att underhålla en grupp på 5 barn, spec de små som inte ens förstår vad vi säger! Dock fick vi hjälp av en av pensionärerna som ville sitta med oss under förmiddagen, hon översatte vad vi sa och förklarade lekar som vi ville göra med dom!

Eftersom jag har med mig ipodhögtalaren så valde vi att leka "när musiken stannar", så alla hoppar runt och dansar tills man stänger av musiken och då måste alla stå stilla! Först skötte jag musiken och sen bytte Sandra och jag av varandra, man blir så sjukt svettig av att hoppa runt och anstränga sig i den här värmen då vi svettas så det rinner av att bara sitta stilla haha!

På eftermiddagen hade vi de större barnen och lekte fler lekar och de barnen kan man prata engelska med vilket är skönt! Barnen här är otroligt kreativa vilket vi märkte när vi vek pappersfigurer, de vek allt från blommor till båtar! Efter skolan så gick Sandra och jag ner till stranden och tog en springtur i typ 15 minuter, det var sjukt härligt! Jag älskar att gå ner till stranden här, jag får något slags lugn i mig som rensar min hjärna!

Efter vi sprungit så hoppa vi i vattnet och badade i säkert 2 timmar, sen började solen gå ner så då gick vi hemåt! Det var fortfarande ca 1,5 timme kvar till middagen så vi passade på att duscha, tvätta, städa lite och läsa våra böcker! Vi var såå hungriga och låg och pratade om att vi önskade vår favoriträtt är till middag ikäll; naanbröd, stekt ägg och nudlar! När vi kom till middagen så fick vi 2 av 3, ägg och naanbröd haha!

Dock vart vi inte riktigt mätta på det (vi får ju lunch har 12.30 och middagen 19.30 så då är man skapligt hungrig) så vi gick förbi ett hotell här i närheten för att beställa något litet till, kolla längre ner på bilderna och försök gissa vad jag beställde haha det ser så sjukt ut! Efter det gick vi hemåt och la oss i sängarna och Sandra somnade som vanligt som en stock efter några sekunder hah! Morgonkorten jag fick från mamma hade rätt igår, gårdagen var harmoni! =)

Idag var jag såå trött när jag vaknade då jag har svårt att somna på kvällarna, jag är för ovan att lägga mig halv tio även om jag är trött! Sen har vi något "får" här utanfor vår dörr på skolan som bä:ar konstant och så fort han/hon börjar så börjar även miljoner grodor att låta! Vi fattar inte vad det är för djur, det låter verkligen som ett får!! HAHA Bonnie tror du inte att jag bara ville skrika TITTA BERRA, ett fåår!!

Hur som helst, efter frukosten idag gick jag in till datorn för att skriva lite och när jag ska gå ut för att hämta min ipod så glömde jag att jag inte dragit åt mina byxor så jag tappade dom ner till knäna mitt framför 2 pensionärsgubbar! Det händer nog bara mig, på riktigt!! (ååh, vad jag saknat att säga så, påriktigt påriktigt påriktigt FOR REAAAL!!! *irriterar Viran:P*)

Skoldagen idag hade vi som vanligt en grupp med barn på förmiddagen och en på eftermiddagen! Den första gruppen var lite svår då 2 barn var väldigt provucerande och skulle testa mig och Sandra, men det blev bättre när vi körde "när musiken stannar" åter igen! Den och kull är väldigt populär hos barnen här, se bilder och video nedan! =)

Det är jättekul för nu har vi även fått vårt egna klassrum för barnen som hade det klassrummet innan flyttades upp till klassrummen i det stora huset, de var inte färdigbyggda förrän nu! Vi har dock inga stolar eller bord men vi kan sitta på golvet med vara smågrupper utan problem! Det är typ monsunperiod i oktober här i södra Indien så vi behöver tak ibland!

Rolig groda utanför matsalen!


Denna gulliga pensionären kom fram igår och ba "Miss?? Photo, photo" hehe!



Förmiddagen med barnen, har kör vi "när musiken stannar'



När det var min tur att sköta musiken så filmade jag Sandra med barnen!








Köpt en klänning har i Indien, Sandra köpte en likadan fast lila!   


Mysig va? Ca 4-5 cm lång typ skalbagge, asfet och bits tydligen också.. =)


Middag, såå hungriga vi var!!


..Så vi gick och åt på ett till ställe haha, gissa vad detta är för nåt!!


Vårt klassrum! =)






Kul att det är så många som följer bloggen, ni är bara asdåliga på att kommentera ju!!

Postat av: Johanna

Jag är väldigt nyfiken på vad det var ni åt?;P

2010-10-05 @ 15:25:04
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej,



vet inte om detta är av något intresse alls, men jag lärde känna en amerikan när jag var på språkresa i Tyskland i somras. Han hade precis backpackat igenom Indien och under hans resa skrev han lite grann om det på en blogg. Tänkte att ni eventuellt kunde tycka det var intressant innan ni själv beger er iväg.



Hans Indien-blogg är iallafall: mmaroundtheworld.blogspot.com

2010-10-05 @ 20:07:17
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/
Postat av: Bonnie

"Bonnie tror du inte att jag bara ville skrika TITTA BERRA, ett fåår!!"

haaaaaaaahahahahaah! Va skön du är!!!

Sjukt fin klänning btw! Vill ha! ;D

Miss u lots my love!

2010-10-06 @ 21:01:04
URL: http://bnoni.blogg.se/
Postat av: filip

haha ja det är ju faktiskt sant det är ju roligare om man får kommentarer på det man skriver. låter som ni har det asgrymt. men du vafan e det på tallriken jag är ju lite smått nyfiken när du frågar. först skulle jag säga kykling utan att läsa kommentaren men efter att ha läst den så börjar jag tänka i banorna tandoorikryddade skalbaggar haha.. urs!! så nu får det bli ett svar på det tycker jag.

2010-10-06 @ 21:41:52
Postat av: Anna

Kan inte gissa vad det är men jag kan med 100% säkerhet säga att det inte är kött med haloumi och sallad:p

Puss på min fin finare finaste

2010-10-07 @ 10:30:33
Postat av: Emma

Jag brukar titta inom här ibland, bara för att det är så roligt att se hur ni har det där borta och se alla bilderna. Måste säg att det är verkligen modigt att bara ge sig iväg sådär.



Tycker ni har så fina indiska kläder på er också:)

2010-10-07 @ 12:32:05

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0