HEY HO LETS GO!

Tjotjo! Som jag skrev i senaste inlägget så hade Sandra fått ögoninflammation, tror ni inte jag vaknar upp dagen efter (måndag) med ett svullet öga plus att jag hade en infektion i ena örat redan ju... Så vi låg inne på rummet i 2 dagar då ögoninflammation är så pass smittsamt att vi inte kunde jobba med barnen! =( Vi roade oss själva ändå hehe men det var tråkigt att inte få jobba då det var de sista dagarna!

Dock jobbade vi idag även om jag fortfarande var lite röd i ena ögat för svullnaden och allt är över och vi har tagit våra mediciner! Vi ville ju säga hejdå till våra älsklingar idag, gud vi har kramat och pussat på 100-tals barn! Vi startade skoldagen på scenen där vi fick en mikrofon så tackade vi alla barnen och önskade de all lycka i framtiden, sen fick vi en varsin sjal av skolan som tack för vår tid här! Sen gick vi runt till alla klasser och stannade i ca 10 minuter i varje rum för att ha en kort lektion, sjunga lite med dom och berätta att vi älskar dom alla!

Sen var det dags att packa alla grejerna, lämna in våra nycklar till nunnorna och dra oss mot bussen! Kan ni förstå att det har gått over en månad redan?? I söndags var det en månad sen vi flyttade till skolan, så sjukt fort det går!!

Ledsna jag med ett svullet öga!
 

Men vi passade på att tvätta alla våra kläder när vi ändå behövde stanna inne, här
häller jag inte kläderna i toaletten utan bara vattnet haha! :P är jag inte för snygg?
 

Sen vart vi hungriga och middagen var inte forrän 4 timmar så jag begav mig ut på
äventyr själv för att hitta något då Sandras ena öga typ var en köttbulle haha! Jag gick
till Father Thomas för att fråga om något bra ställe, då hämtade han sin kompis som då
skulle skjutsa mig nånstans.. på MOTORCYKEL!! Jag åkte alltså (lacka inte nu mamma:P)
utan hjälm eller nånting, jag sa att jag inte ville och att trafiken här i Indien skrämmer
mig men de bara nooo no proooblem! Jag typ borrade in mina naglar i hans mage när
han körde mig haha! När vi kom fram till något köpcenter så köpte jag typ massa indiskt
snacks och så kom skolbussen och hämtade mig sen för att köra mig tillbaka, sån lyx haha!
  
  

Sen fördröjde vi tid med att jag skrev upp engelska verb som Sandra skulle böja haha!
 

På tisdagen åkte vi in till Chennai med en annan av Father Thomas vänner, han skulle hjälpa
oss sätta in pengar till hotellet i Goa vi ska ha över jul och nyår, man måste betala 50%
i förväg då det är så populärt att vara där under den tiden! När vi kommer dit skulle jag
ta ut pengar på en bankomat men det funkade inte nånstans, sen när jag kollar min
internbank så hade det dragits pengar i alla fall! Såå forbannad ringer jag mamma och
berättar vad som hänt (detta var efter jag vrålat sonder mig på 10 indier haha..)
Så sen åkte vi tillbaka 700 kronor fattigare och inte lyckats föra over pengar till hotellet..
  

Sista middagen på skolan, vi fick våra favoritnudlar!! :D
 

Sista frukosten på skolan!
 

Denna underbara pensionär (lär oss aldrig namnet) pratar brittisk engelska och har varit
mycket med oss under tiden vi har varit på skolan! Hon var så ledsen när vi skulle åka
och kom fram under frukosten med stora plastpåsar vi skulle packa våra stora ryggsäckar
med på tåget ifall det börjar regna! Sen gav hon oss även en klädlina som vi kan hänga
vår tvätt på! Vi gav henne en liten gosedjursapa som höll i ett hjärta =) När jag sa att
vi kommer sakna dom så mycket så sa hon "Oh God we are gonna miss you! How empty
it will be without these huge smiles you light up this place with!" =')
 

Pensionären Baby Joseph (enda namnet vi lärt oss för det är så coolt!) som vi har
umgåtts med mest fick en Sverigepenna av oss och så bytte vi adress och mejl så vi
kan skicka bilder och sa till henne och hon brev till oss! Pensionärerna ska be för oss
säger dom hehe, vi saknar dom nästan lika mycket som vi saknar barnen!
De har varit så snälla mot oss!
 

På scenen innan skolan började, for att tacka alla!
 

Vi gick som sagt runt till alla klassrummen, ca 10 minuter i varje! Har lite filmer från
det som jag ska lägga upp om ett par dagar, det här internet är föör långsamt!
 
 

Sista lunchen på skolan fick vi pommes frites, fisk OCH ris haha :D
 
 

Hela eftermiddagen spenderade vi med alla barnen, bara kramas och pussas typ!
  
  
  
  
 
 
  
 
  
  
 

Efter lite tårar av att krama alla och fått höra från små barn "Im gonna miss you" så..
HEY HO LETS GO... NORTH!! :D Fett taggade vi är, äntligen börjar vår backpacking!!!!
  

Fina fina följde oss till busshållplatsen och vinkade av oss, haha hon är så liten!!
 

Postat av: elvira

Hahaha mamma ba "VARFÖR SKRIVER HON SÅ, JAG BEHÖVER INTE VETAAA" hahaha

<3

2010-10-21 @ 12:04:26

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0