PURI

Hejhej! =) Nu är vi framme i härliga Puri som ligger på den nordöstra kusten, strax under Calcutta! Tänkte berätta om resan från skolan hit nu, vi tog ett tåg från Chennai till staden Bhubaneswar som ligger 1,5 timme från Puri! Tågresan tog 21 timmar och den gick väldigt bra, jag sov som en stock under natten och hela dagen efter låg vi och lyssnade på musik! Vi hade tur att det var så trevliga människor i vårt bås!

När vi kom fram till Bhubaneswar var klockan 9 på kvällen så vi var tvungna att stanna över en natt! De 3 första hotellen vi gick till var fullbokade, vi båda var skittrötta och hungriga (på 24 timmar hade jag ätit en liten chipspåse, några kex och fem skedar ris)! Vi åkte runt på en cykeltaxi genom staden och han hjälpte oss leta och till slut hittade vi ett för 1000 rupies/natt, vi var för trötta för att argumentera så vi tog det! Standarden var veerkligen inte värd 1000 rupies meenmen!

Vi drog ut för att hitta en restaurang så fort vi checkat in, vi hittade ett ställe som såg jätteslummigt ut men när vi kom in var det värsta fina restaurangen med A/C! Maten var inte alls så dyr heller så vi körde på det och jag beställde Garlic Prawn vilket är stora tigerräkor i vitlökssås med ris till! Riktigt gott var det, så hungriga som vi var! Efter maten gick vi tillbaka till hotellet för att sova och jag somnade runt halv ett och vaknade kvart över tio imorse, så skönt att ha sovit ut!

Vi beställde frukost till rummet och drog oss sedan till busstationen för att ta oss till Puri, bussresan gick smidigt och nu är vi som sagt här! =) Vi åkte till ett najs hotell som Sandra hittat i Lonely Planet (LOVE that book, även om man ska ta en del grejer med en nypa salt)  där vi fick ett stort rum för endast 400 rupies/natt vilket är ca 35 kronor var! :P Vi bor 5 minuter från stranden och har ett bra internetcafe precis utanför!

Precis när vi kom fram möts vi av 2 trevliga britter som bor på samma hotell som vi och personalen i receptionen var väldigt trevliga och hjälpsamma! Bra start i Puri med andra ord, det här känns bra! Dock när vi kom fram till Bhubaneswar igår hade jag blandade känslor, jag kände mig rädd och började tänka tillbaka på hur jag resonerade kring backpacking för typ 2 år sen! Då sa jag att jag aaldrig skulle backpacka "då det inte är något för mig".

Anledningen att jag tänkte så var att jag var rädd! Det här är så otroligt häftigt men det är något nytt, att ständigt vara på resande fot och leva i endast sin ryggsäck. Jag tror inte det är många som känner sig hemma i att resa såhär på en gång, inte första gången! Det tar tid att vänja sig vid det, såklart har vissa lättare for sig än andra! Jag känner dock hur jag växer av det här och jag tycker om tanken av att utmana mig själv för som det fina talesättet säger, det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd!

Nu när vi kommit fram till Puri känns det jättebra, dock finns det inte så mycket att göra så vi stannar nog inte så länge! jag är så glad att jag kom iväg på den här resan och att jag hittade en sån härlig tjej som Sandra att resa med! Många av er tänker nog nu att jag redan borde vara van då vi varit här i över fem veckor redan men vi har ju bott på skolan ända tills i onsdags så detta backpackingliv har ju inte börjat förrän nu! Det känns så spännande, nu ska vi se Indien!! =)

Sandra är uppe på rummet och skriver i sitt block och då passade jag på att uppdatera bloggen, snart ska vi gå och käka middag! Jag ska lätt ha prawn igen, mwah så gott det är! Imorgon ska vi åka till ett soltempel en bit utanför Puri och sen ska vi kolla in en swimmingpool som ett hotell ägde, vi kan lixom inte gå ner och bada på stranden här då Puri är lite för "oturistiskt" just nu, hehe! :P

Tågstationen i Chennai!


Natt-tåget! 



Dagen efter, vaknade vid halv åtta..!   



Frukosten imorse på hotellet i Badenswar!    


Vårt hotell här i Puri!



Vi tog en promenad ner till stranden här i Puri idag!









Vi käkade lunch på nåt mysigt krypin, VI ♥ INDISK MAT!!



Vi tog en richa för att ta ut pengar för en liten stund sen!



Puss på er alla, vi hörs nog på söndag igen innan vi drar oss till Calcutta! =) Btw, kolla in inlägget innan detta för där har jag lagt ut 3 videos från i onsdags som var sista skoldagen med barnen! =)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0