Underbart dygn i Mamallapuram!!

Halluu! Sandra och jag bestämde oss för att stanna kvar i Mamallapuram igår för vi hade noll lust att åka tillbaka till skolan och ligga i våra sängar och se på TV! Vi har lärt känna de som äger restaurangen/puben/hotellet Bob Marley och de erbjöd oss sovplats där och sa att på kvällen kommer de massa turister dit så spelar de skön musik (typ massa Bob Marley, så nice!!), dricker öl & drinkar och bara softar!

Forst på dagen så tog Swami (som äger Bob Marley-stället) med mig och Sandra på en promenad här i Mamallapuram for att visa oss hans s k "minidjungel". Det var en riktigt fin natur och ENORMA färgglada fjärilar överallt, du hade älskat det Bonnie!! Vi klättrade även högst upp på en bergstopp typ för att se en underbar utsikt, dock är jag så klumpig av mig och ramlar lätt (as you all know:P) så jag blir jätterädd när jag ska klättra och sådär så Swamie fick hjälpa mig haha..

Vi mötte några tyska killar där uppe också som vi gick och badade med sen, eller Sandra badade med dom och jag satt kvar på stranden då jag precis hade duschat! Efter det gick vi upp till Bob Marley igen och under tiden Sandra fick en massage så ringde jag runt till några av mina änglar i Sverige! Jag fick tag på Elvira, Mika, Anna, Sandra och Bonnie och det var så härligt att höra era röster!

Sen när Swamie kom tillbaka så försökte han lära mig att spela schack haha, så dålig jag var på det! Sen kom i alla fall tyskarna och några andra turister så vi började beställa in lite öl och jag körde på ananasdrinkar, så gott!! Vi satt där under stjärnorna på Bob Marley-balkongen med soft musik precis vid stranden och bara levde livet, det var så underbart!

Vid midnatt begav vi oss alla ner mot stranden och drog igång en stor eld, så började någon tjej spela gitarr och några indier hoppa runt och sjunga samtidigt som de trummade på hinkar och annat! Vi sprang lite i vågorna och stjärnhimmelen var helt otrolig! Vid halv två borjade Sandra och jag dra oss tillbaka mot Bob Marley, vi la oss på golvet där vi suttit hela kvällen på några kuddar!

Sandra sov jättebekvämt men jag fick ont i kroppen och vaknade upp 1-2 ggr av en enorm huvudvärk, jag vaknade även till av soluppgången som var magisk! Men jag somnade typ om på en gång för jag mådde inte bra, sen vaknade jag vid halv nio av att det ösregnade och det började regna in på oss! Jag sätter mig upp och är helt snurrig, drack alldeles for lite vatten igår och så sov vi typ på stengolv haha.. Men bara efter ca 20 minuter mådde jag bara bra igen så det var ingen fara!

Sandra och jag gick då till nån restaurang på stranden för att käka frukost och sen gick vi och badade i över en timme, de 2 tyska killarna kom och joinade oss i vattnet också! Nu gick vi hit till internetcafet för Sandra skulle skypa med nån kompis så då tänkte jag uppa bloggen eftersom vi hade sån kanondag igår! =)


Här kommer äntligen bilderna, blogg.se krånglade så de gick inte att få upp dom igår!

Bob Marley!
 

På de 2 kuddarna till höger satt jag när jag ringde Mika, Viran, Anna, Sandra & Bonnie!
 
 

Så sjukt, jag satt och väntade på Sandra där på kuddarna så kom den här killen och
säger på svenska "hej hur mår du?" Det var det enda han kunde typ men då kom vi
fram till att han har hjälpt min skola som jag var här i Indien med för 2,5 år sen att
fixa utflykter och så åt oss & han kände mina lärare och pratade stolt om dom haha! =)

 

Sandras och min mini-"djungel"-tour i Mamallapuram med Swamie!
  
 
 
 
 
 
 
 

Vi drog sedan tillbaka till Bob Marley för att hämta simkläder och drog sen ner till stranden för att bada! Lr Swamie och jag satt kvar på stranden medan Sandra & tyskarna bada =)
 
 
 
 
 


Dessa 2 joinade oss också, kan ni tänka er att den stora killen bara är 15 år?!
 

Swamie försökte lära mig spela schack som sagt, hehe!
 
 
 
 
  
  

Vid midnatt gick vi längs med stranden bort till vår stora eld!
 
  
  
  
  
 
 
  

Sandra och jag kom tillbaka till Bob Marley och la oss på balkongsgolvet, lagom skönt!  
  

Frukost dagen efter!
 

Efter frukosten var vi i vattnet och badade resten av morgonen!
 

Nu ska vi käka lunch här i Mamallapuram och sen åker vi tillbaka till skolan och på måndag börjar skolan för barnen igen, vi hörs imorgon lr på måndag ♥

Postat av: Bonnie

åååh hääärliga bilder Tulls!

Ser helt fantastiskt ut =)



Kärlek! <3

2010-10-06 @ 21:07:16
URL: http://bnoni.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0