We Are The World, We Are The Children!

Vanakkam! Igår och idag har vi försökt hålla i hela klasser istället för att plocka ut 4-5 barn eftersom nunnorna inte tycker om att vi gör så, och det har faktiskt gått bra! Struktur är inte direkt något som existerar i Indien så lektionerna blir ju väldigt vilda och högljudda men det är just det som är så underbart med Indien, detta underbara kaos fungerar på något sätt! =) I början var vi lite ovana men idag kom jag pa oss sta och skrika högt och vara lika spralliga som barnen haha!

På fredag är det som en stor lekdag för barnen med massa olika aktiviteter och uppträdanden som de håller på att öva inför denna vecka! Därför hade vi mest de små barnen idag för de äldre var upptagna med repetitioner, det ska bli så kul att se allting på fredag och få vara med och leka =)

Orkar inte skriva så mkt just nu utan låter bilderna prata för sig själva istället! Vill bara säga hur mkt jag älskar de här barnen och jag kommer verkligen sakna dem! Allas kramar och pussar, deras enorma ögon och dessa leenden... De förtjänar allt gott i livet!

Köpt dessa ringar so far, alla äkta silver!


Snygg kombination, va?


Har även köpt 2 par till byxor, samma modell som mina blåa!


Och en ny väska, diggar mobilfacket på axelremmen!


Vi kom hem försent från Mamallapuram i förrgår kväll så vi missade middagen, tur var
att Sandra kopte hem frukt som vi fick ha som middag istället! Dock proteinbriiiist!!


Igår hade vi (tillsammans med en annan lärare) en helklass med de yngsta barnen!


Idag hade vi en halvklass på 10åringar på förmiddagen!




Under mellanmålet satt vi med Baby Joseph (vår favoritpensionär, hon är så fin & snäll)
Hon kommer till oss varje dag och sitter med under våra lektioner, nu när vi har börjat
mer med att ha helklass uppe på skolan blir hon lite ledsen men såklart förstående!


På eftermiddagen hade vi småttingarna igen då de stora tränade inför fredag!





Den h
är sötnosälsklingen försökte få mig att jaga henne flera ggr så hon smög fram till
mig och s
å fort jag såg henne sprang hon skrattandes tillbaka till sin stol igen haha =)









När vi slutat skolan idag drog vi direkt in till Mamallapuram!


När vi kom in köpte vi oss en varsin fruktdrink som bara bestod av frukter & krossad is!



Tog sedan en sväng ner till standen vid havet för att kolla på en klänning till Amanda!


Hör och häpna, jag biter ingenting på naglarna här, kolla mamma & pappa!!



Slänger upp en liten video direkt efter detta inlägg också sen måste jag dra! Jag ska möta upp Sandra för att käka middag här i Mamallapuram innan vi åker tillbaka till skolan! Vi hörs igen om ett par dagar, KRAM!

Postat av: Annika

Underbara bilder Matilda och vad skönt att det gick bra med "stor" klass!! Härligt att äntligen få se dina egna naglar som är så fiiiina ;) Mamma & Pappa

2010-10-13 @ 20:01:43
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Mika the one and only

HEEEEERRRE, fan om jag vore där nere så skulle jag skita i ungarna och bara gå och köpa massa ringar, haha nee då men mama is soooo proud, skitsnygga!!!!!! hoppas du har det bra där nere hjärtat, snart är det ju dags att resa vidare och det är ju då festen börjar! ;).



Pusssssar!!

2010-10-14 @ 00:25:22
Postat av: Sofia

Haha, jag läser din blogg och stannar upp med ÖPPEN MUN, när jag ser att du dricker fruktdrinkar gjort på bara mixad frukt och IS (!!).

Kalla mig hur mycket morsa du vill men jag har fan råkat jävla illa ut i just den staden du är bara för en droppe vatten på läppen när jag duschade. Snälla var liiite mera försiktig, du ger mig fan en hjärtattack, vill INTE att någon annan ska behöva må som jag gjorde där, inte minst du hurru...

2010-10-14 @ 15:46:30

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0