ROBIN HOOD

Jag satte mig framför TVn för att äta frukost, då var Walt Disney-versionen av Robin Hood på TV! Jag började titta lite för gamla tiders skull men insåg efter ett tag (som jag alltid gör när jag tittar på gamla Disneyfilmer) att jag sett denna så många ggr som liten men förstod aldrig innebörden av filmerna! T ex i Robin Hood där de rika stjäl från de fattiga för att ge till kungen och ansåg att det var skatter som alla behövde betala! 

Jag minns hur jag satt där och förstod aldrig varför "kungen" tog allas pengar, jag trodde han var nån Joakim von Anka-liknande typ som bara ville ha massa pengar! Iofs var det ju så, men jag förstod inte varför de kallade det för skatt! När de sa skatt så tänkte jag bara på en stor guldskatt med massa juveler i som sjörövarna letade efter, haha! Jag är i alla fall ett stort fan av de gamla Disneyfilmerna, jag kan fortfarande titta på dom och njuta! 



Nu sticker jag till stan, ha en fin dag ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0