BRAZIL

FELIZ NAVIDAD! =) Efter 7 dagars resande med bat ar vi framme i Manaus vilket ligger mitt i Brasilien, mellan  gransen till Peru och Brasiliens kust! Forst tog vi en bat pa tre dagar fran Iquitos till gransen (Tapatinga) dar vi fick stamps for Brasilien och sedan hoppade vi pa en till bat pa 3 dagar hit till Manaus! Den forsta baten var lik den forsta baten vi tog fran Yurumaguas till Iquitos, men den andra som vi tog har i Brasilien var mycket renare och hade en bar och annat pa dack! Dock kostade den baten mycket mer ocksa, Brasilien ar ju dyrare an ovriga lander i Sydamerika!

Pa baten traffade vi en kille och en man som vi hangde med pa baten, en av dom heter Kent och ar fran Sverige och mannen heter Michael och ar fran Seattle, USA! Kent hade massa DVDer med sig som jag och Kate lanade pa kvallarna, annars satt vi ett gang med nagra gitarrer och sjong Beatles-sanger eller laste! Jag och Kate trivs sa bra pa dom har batarna, hur skont ar det inte att softa i en hammock dag ut och dag in?? Det daliga med den har baten var att det var SJUKLIGT mycket manniskor, vi hade hammocks over oss och man lag arm mot arm med dom omkring sig!

Det var en upplevelse i sig i alla fall och nu ar det gjort! =) Det ar riktigt coolt att vi har akt bat genom den riktigt amazonasfloden, det enda vi sag fran baten var roda papegojor som flog men alla andra djuren gomde sig forstas. I forrgar pa baten borjade Michael och Kent prata med en brasiliansk kille som heter John, han hade ocksa med sig en gitarr sa vi satt och jammade lite tillsammans och sjong! Han fragade da Michael om han ville komma hem till honom over jul och fira det tillsammans med honom och hans vanner, Michael sa da att han ska vara med oss och da bjod John over oss alla! Forst var Kate och jag lite skeptiska att folja med nagon men tankte att vi ar anda fyra st (plus att tva av oss ar killar) sa vi joinade!

Sa nu ar jag, Kate, Kent och Michael har hemma hos John i hans lagenhet med hans vanner! Vi har precis fatt massa(!!) mat och rum att sova i, alla de andra har lagt sig for en siesta (jag ar den enda som ar helt frisk atm) medan jag lanar tjejen i husets dator for att blogga lite! Ikvall ska vi ut med deras vanner fran hus till hus och ata god mat, dricka och fira jul! =) Det ska bli roligt att gora nagonting sadant pa julafton, forra julen satt jag och ganget i Indien pa en restaurang och kakade indiskt innan vi drog ut och dansade haha! Det ska bli kul att fa uppleva deras satt att fira julafton pa, imorgon ska han aven ta med oss for att se nagra haftiga vattenfall och sen ska vi till kyrkan som en tradition pa juldagen!

Min packning infor dessa sju dagar, Kate och jag shoppade ihjal oss nastan i Peru da
det ar sa himla billigt! Vi kopte allt fran schampoo till rakhyvlar, mat etcetc.


Val pa baten i Peru, antligen! Vi hade for lite pengar kvar for att kunna betala den har
rutten sa jag lamnade Kate pa baten med alla vara grejer sa sprang jag ut och tog en
taxi till narmsta bank for att ta ut pengar, jag stannade aven for take away food! Kate
blev sa himla orolig att baten skulle hinna ga innan jag kom tillbaka, en gang startade
baten for att flytta sig lite for en annan bat och Kate flog da upp och skrek att de inte
kunde aka an, haha! :)



Tre dagar senare var vi framme i Brasilien, eller vi kom fram till boarden mellan Peru,
Brasilien och Colombia men tog da direkt en bat over fran Peru till Brasilien som tog
10 minuter! Kate har sa manga vaskor att hon ser ut som en asna haha, vi var bada
100% pa att hon skulle falla i har =P


Nar vi kom fram till hamnen dar var nasta bat skulle avga var det SA mycket folk, vi
trodde aldrig att vi skulle komma pa den! Kate ar inte sa bra pa att tranga sig (alldeles
for snalla dessa kanadensare hahaha) sa Kate vantade kvar i folkmassan med alla vara
grejer medan jag tog vara hammocks och pressade mig fram tills jag kom pa baten!
Jag hangde upp vara hammocks och bad Michael och Kent passa dom medan jag gick
tillbaka till Kate for att hjalpa henne med vart bagage! Dessa ar pa konserter pays off! ;)



Nar bada av oss antligen var pa var det fortfarande FULLT med folk som ville pa utanfor!


Det var som att bo i ett spindelnat av hammocks, haha!




Kate och Kent uppe pa dack!



Middag forsta kvallen var nan slags kycklingsoppa, det i plastglaset sag ut som okokt
bulgur men vi vet inte riktigt vad det faktiskt var haha men mat som mat!


Filmdags pa kvallen for mig och Kate! Uppe pa dack hade de lite fest med musik och
dans och Kent forsokte fa oss att komma upp, men sa fort vi hade fatt syn pa alla
hans filmer var vi o-overtalade haha! Festa kan vi gora hela tiden men softa i en
hammock framfor massa awesome filmer, halla?? ;)


Dagen efter hangde jag och Kate pa dack och malade naglarna och pratade i solen!



Solnedgangarna har ar helt fantastiska!



Pa kvallen satt vi med Kates gitarr och spelade musik, efter en stund kom John (mannen
vi ar hemma hos nu) med hans gitarr och joinade oss! Tillsammans spelade och sjong
vi This Boy med The Beatles! Riktigt kul att jamma lite musik med blandat folk =)


Michael forsokte lara mig nagra accords ocksa!



Hammock time!



Dags att ga av baten efter 3 natter!


Framme i Johns lagenhet!
 

Michael, jag, Kate och Janaina (Janaina ar Johns kusin och de delar lagenhet)!
 




Mitt och Kates rum som vi far lana!


Ikvall ska vi alltsa fira jul med John och hans vanner, vi stannar har i Manaus i nagra dagar till innan Kate och jag aker vidare till kusten! Ha en underbar jul och ett gott nytt ar sa hors vi om nagra dagar igen, KRAM!

Postat av: FRIDA

Gud va härlig resa! Såg hängmattorna och var bara tvungen att skriva, har letat efter exakt sånna! I de typ av mönstret, färgen, och tyget! Otroligt fina faktiskt :)

2011-12-29 @ 01:32:17

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0