CUENCA

Hejhej! Sa, nu tankte jag dra dagarna i Cuenca fort, vi var ju bara dar 2 dagar men vi fick i alla fall en heldag ute pa stan! Manga som reser i Ecuador hoppar over Cuenca och aker direkt till Vilcabamba, men det ar synd for Cuenca ar en riktigt fin stad att strosa runt i! Det ar knappt nagra turister dar da manga som sagt hoppar over det, vilket ar ett till plus! Staden paminner mycket om Spanien och Portugal i arkitekturen da husen var i manga olika farger och byggnaderna hade manga detaljer pa dem (se bilder langre ner).

Vi gick runt hela dagen och sag oss omkring, sen passade jag och Kate pa att ga till frisoren ocksa! Sa billigt det ar har och jag blev faktiskt nojd! Utover det at vi god mat och bara tog det lugnt, det behovde verkligen jag och Kate efter Montañita haha.. Nu i Vilcabamba ar det annu mer chill, folk gar och lagger sig har kl 22.. det ar som i Indien!! Hur som helst, vi har hittat en fantastisk restaurang med sa god mat att vi smaller av.. vi kommer nog inte testa pa en annan restaurang haha! Har kommer lite bilder fran Cuenca!

Vart hostel var riktigt bra, jag fick ett eget rum med en skon sang!



Koket var lixom imitten (darifran jag tog bilden) och sa bodde man pa inomhus-
balkongerna eller vad man ska kalla dom! Sa ser det vanligtvis ut pa hostels har!


Vi tog en promenad pa stan hela forsta dagen, vi fann en stor matmarknad dar jag och
Kate kopte mat senare pa dagen och lagade pa hostelet da det fanns ett stort kok dar!


Marknad!




Vi fann aven en enorm kyrka som var sa vacker, aven insidan var massiv!







Vi vet inte om detta var nan Cuenca-trend men nastan alla bar dessa vita hattar!



Efter nagra timmar gick vi tillbaka till vart hostel for en liten siesta, jag la mig bara for
att lasa! Kate och hennes mamma gick sen ut for att kopa en gitarr och skulle sen komma
tillbaka men efter en timme kom hennes mamma springandes och sa att Kate gatt till
frisoren och att hon skulle hamta mig da jag ocksa ville klippa mig!


Kate fargade sitt har ocksa och det gjorde SAA ont, Kate ar vanligtvis smarttalig men
detta var sa smartsamt att hon holl pa att smalla av! Nar vi kom hem till hostelet hitta
vi blodsar pa hennes huvud, INTE KONSTIGT! Sa sjukt stort att de typ brande sonder!


Efter hon klippt mig gav hon mig en flata av allt slitet har hon klippt av fran mig, hehe..



Pa kvallen lagade jag och Kate middag pa vart hostel och snackade skit i timmar, asnice!


Tog nagra bilder fran bussen pavagen fran Cuenca till Vilcabamba.. sa vackert!







Nu ar vi i alla fall i Vilcabamba och bor pa ett awesome hostel med basketplan, pool och
allt mojligt.. Billigt ocksa sa det ar vart, det ar sa himla vackert har i Vilcabamba! Berg-
tavlor som klattrar runt hela staden sa imorgon ska vi ut och rida hastar, wish me luck!

Postat av: Mandy - En Musikblogg

höhö, ingen turkan i repris hair cut? ;P har börjat blogga igen tillan xxx

2011-12-08 @ 14:30:35
URL: http://mandybeem.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0