DECIEMBRE

Tiden bara gar har i Montañita, det ar redan december nu ju! Det ar sa himla underbart har, jag alskar Montañita och skulle kunna stanna typ hur lange som helst.. Men det ar dags att aka vidare imorgon! Jag aker tillsammans med Kate till Cuenca och sedan vidare till Vilcabamba! Jag bor pa ett sa himla soft hostel har, det finns kok och TV i receptionen som vi kan kolla pa i massa hammocks som hanger runt omkring! Vi pa hostelet ar som en liten familj, vi forar tillsammans pa kvallarna och igar lagade vi pasta bolognese istallet for att ga ut och ata! Eller okej, Franklin lagade maten for han ar fett duktig haha! 

Det ar jag, Franklin (som jobbar pa hostelet), Gordon och Marianna som bott pa hostelet denna vecka och under dagarna har det droppat in lite fler folk som joinat! Precis over gatan sa bor hela ganget i ett stort dorm, det ar Kate, Grandt, Guy, Mike etcetc sa jag springer over och joinar ibland! Igar var vi sa hiimla trotta men eftersom det var Ladies night var vi bestamda pa att vi skulle ut och festa, jag hade dock bara sovit i typ 2-3 timmar natten innan sa jag gick och la mig vid 17-tiden for nagra timmars siesta! Jag vaknar 21.20 av att Marianna bankar pa min dorr och sager "Matilda wake up, your friend is here!!"

Jag ar helt forvirrad och tror att det ar morgon, lyckas tillslut ta mig upp och gar ner for att hitta Kate i receptionen och hon gav mig blicken "Don't you try, you're coming with!" Haha, sa hon och John joinade resten i receptionen medan jag slangde pa mig smink pa fem minuter och sa drog vi ut! Natten vart galen, vi dansade salsa till fyra pa morgonen och sen gick vi alla till stranden sa jag fick inte mycket somn denna natt heller.. Men det ar det vart, imorgon aker jag och Kate sa det ar bara att ta vara pa sista tiden har med allihopa! Idag ar dock alla helt korda, vi har chillat heela dagen och ska nu ut en sista svang innan vi lamnar Montañita och aker vidare till Guayaquil imorgon!

Jag har knappt nagra bilder pa ganget, har inte tagit med kameran ut sa det SUGER! Om folket ska ut ikvall sa ska kameran latt med, isf slanger jag upp fler bilder i efterhand!


Sol del playa hostel!





Jag var sa uttrakad i tisdags och ville verkligen ga ut, men Gordon och Marianna ville
inte och Kate och dom kande jag inte tillrackligt bra an for att vaga fraga! Utan nagra
planer tog jag en dusch och sminkade mig pa mitt rum med hog musik pa, som en
raddare i noden kom Franklin (som jobbar pa hostelet) och knackar pa min dorr och
fraga om jag ville joina honom i receptionen och dricka drinkar i koket med honom,
han hade massa frysta frukter och vodka som han mixade med is! Saklart joinade jag
och vi satt dar i flera timmar och pratade och drack, det slutade med att vi gick ut runt
1-tiden och hade en sjukt trevlig natt, dock ratt lugn eftersom det var tisdag!


Scott! Varldens mysigaste tjockis haha, han ar hostelets agares hund och han ar sa
himla gosig med alla oss som bor pa hostelet!





Efter nagra drinkar gick som sagt Franklin och jag ut till coctail alley och kopte oss annu
en drink! Franklins van jobba vid ett av standen sa vi hangde med honom + nagra andra! 




Jag hade faktiskt en konversation med honom pa spanska haha, slow but good!


Sag vad man vill om Montañita men det ar SJUKT mycket droger har, jag som ni vet
har aldrig testat och kmr aldrig gora det heller men dom ar verkligen OVERALLT! Det
har bandet lirade pa Nativa bambu och alla var sa hoga att dom tyckte att de var sa
himla bra, fast det var bara ett hemskt oljud sa jag och Franklin drog efter fem min :P



Mitt standardmal har i Montañita, jag har atit det varje dag nu i tre dagar! Shrimps fried
rice med en vitloks-sas pa restaurangen Wipeout, oslagbart!



Senare pa kvallen var det dags for utgang, detta ar pa
Caña grill haha, san klockren
bild Franklin tog pa sig sjalv nar en i baren hallde sprit haha! Jag vagrade dock nar de
forsokte pa mig, jag och shots ar aldrig en bra idé sa jag avstar!



Jag, Marianna och tyska killen jag glomt namnet pa!


Gordon och nan random!


Vi hangde aterigen hos Franklins polares gatustand med goda drinkar, hans stand ar
precis utanfor Caña grill vilket ar klubben vi mest hanger pa.. fett skont!



Asbra liveband pa Cayuna Grill!



Spenderat lika manga natter pa denna plats som pa hostelet jag betalar for, vaart!


Imorse pa gangets hostel, jag vantade i receptionen pa Kate medan hon kladde pa sig
for att ga och kaka frukost/lunch pa Wipeout! Haha alla var typ utslagna idag, sjukt!



Efter Kate och jag kakat gick jag forbi Abos restaurang, hon ar fran Indien och ar helt
underbar! Hon ar ocksa med i "ganget" som jag hanger med har, varsta partytjejen! :P



Keenan, Grant och Carlos joinade en stund ocksa, alla kom lixom gaendes forbi som
zombies och slog sig ner och sen orkade ingen lyfta pa arslet darifran haha!



Abo ramlade for nagra dagar sen och slog i ryggen sa hon fick gratismassage haha


Nar jag antligen tagit mig tillbaka till hotellet crashade jag direkt i en hammock framfor
TVn, tio minuter senare hor jag Kates skratt sa kommer hon och Grant in pa hostelet!
De sag mig komma gaendes till mitt hostel fran deras hostel (de bor over gatan) och
passade pa att joina mig och dom andra pa mitt hostel framfor TVn!





Nu ska jag glida tillbaka till hostelet och hamta lite cash, last night in Montañita tonight sa nu blire All In! Imorgon aker vi alla till Guayaquil for en festnatt dar innan vi aker vidare, rehab fr o m sondag! CIAO

Postat av: Eu

Bra, då är det spikat med utgång och salsa i Sverige sommarn 2012! :D

2011-12-03 @ 03:02:23

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0