IQUITOS, part two.

Hejsan fran en valdigt svettig Tillan har i djungeln! Det ar sa himla varmt har och eftersom luften ar sa fuktig blir det annu varre, det spelar ingen roll om jag duschar for fem minuter senare ar jag genomsvettig igen haha! Kate har det mycket lattare med varme sa hon trivs som fisken i vattnet, jag hoppas pa att bli mer van med tiden! Hur som helst, i forrgar pa kvallen hade vi var forsta utgang sen Montañita! Vi gick ut tillsammans med Jaco (en kille fran Holland som var pa samma bat som mig och Kate pavagen hit till Iquitos) och en tjej fran vart hostel som heter Saskia, vi dansade pa tva olika klubbar och hade fett kul! Igar valde vi att fa sova ut da vi var ute till 3 pa morgonen kvallen innan, sa vid 12-tiden gick vi upp och tog oss till en strand en bit fran stan! Vi hade tankt aka tillbaka till Padre Cocha men det var sa himla varmt! 

Efter manga om och men hittade vi bussen som tog oss till stranden, den lag inne i ett stort zoo som vi behovde ga igenom for att komma till stranden! Val framme la vi oss ner for att sola i den stekheta varmen, inte sa kul att bli fotad da men saklart kom det fram en tjej och ville ta bild (helt stort, det finns mycket turister har i Iquitos men anda tycker dom det ar sa coolt att se oss). Nar det blev for varmt gick jag och Jaco till vattnet for att doppa oss, vattnet var dock bajsbrunt och sjukt varmt sa det kandes mer som att lagga sig i en toalett haha.. Jag och Kate tittade bara pa detta och sa "Brazil!!" Dar kan vi snacka strander!!

Hur som helst, efter nagra timmar akte vi tillbaka till staden och kakade middag och sedan tog vi det bara lugnt pa hostelet! Vi bor valdigt mysigt har faktiskt, vart dorm ar en trappa upp i ett hoghus som ags av en man fran England! De som jobbar pa hostelet gar hem kl 19 pa kvallarna och da ar det bara vi som bor dar kvar, vi har en egen balkong och dator sa det kanns lite som ett hem! Idag ar det i alla fall dags for mig och Kate att aka vidare, det blev en valdigt intensiv men anda vard vistelse har i Iquitos! Hela dagen idag har vi spenderat pa stan for att kopa allt fran mat, schampoo, tandborstar, deoderant etcetc da allt ar sa dyrt i Brasilien! 

Var bat avgar ikvall och kommer ta oss tre dagar tills vi kmr till boarden mellan Peru, Colombia och Brasilien! Vi kommer endast ha nagra timmar pa oss att hinna med den sist baten till Brasilien vid boarden, missar vi den ar vi fast vid boarden i en vecka.. sa hall era tummar for oss att vi hinner med!!

Alla fyra intryckta i en richa, klassiker! ;)


Pa kvallen gick vi forst till ett stalle dar nagra upptradde pa scenen men inga dansade,
sa vi stallde oss mitt pa golvet och dansade runt och fick igang ett par andra!


Vi drog dock vidare ganska fort da alla var sa lama, klubben vi sedan kom till hade AC
och var lite mer fancy (dar stod jag i mina flipflops, sportBH, osminkad & fett har haha)
Det var en stor klubb full av manniskor men inte en enda var pa dansgolvet, sa ater igen
gick vi ner och rojde till musiken och 30 minuter senare var dansgolvet fullt!



Vi ville ha billiga drinkar men barens priser var for dyra, sa jag pratade med en bartender
och bad honom fixa det basta mojliga for 3 dollar per drink, detta blev resultatet haha!


You & me, bby!


Jaco och vi!


Igar pa dagen var jag sa himla trott, jag gick da och la mig mitt pa dagen for att vila lite
men Kate vackte mig ganska fort genom att satta den har hundvalpen pa mig! Gah, jag
har blivit sa kar i hundvalpar sen jag kom hit att jag lar skaffa en i framtiden!!


Stranden igar!


Nu aker vi vidare mot Brasilien, jag vet inte nar jag kommer kunna blogga igen da vi
kommer aka bat mer eller mindre i 11 dagar.. Men stannar vi nagonstans pa vagen sa
ska jag uppdatera, annars far ni ha en fantastisk jul & gott nytt ar pa er 

Postat av: Daniella

Härliga bilder :) Vad ska du göra på julafton? Kram

2011-12-20 @ 14:30:19
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Daniella

Svar: Vad härligt att höra :) Jovisst, hihi jag följer eran resa. Gud vad trevligt det låter, hoppas ni får en jättebra dag! God jul och gott nytt år på er med. KRAM

2011-12-24 @ 17:43:24
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: martina

God jul! :)

2011-12-24 @ 18:13:35
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0