MANAUS, Brazil.

Dagarna har i Brasilien flyter samman, det kanns som vi har bott hos John och Janaina i  hur lange som helst fast det bara har gatt 3 dagar! Det har varit en cool upplevelse att bo har da vi har bott i ett omrade dar man inte ser nagra andra turister, vi har verkligen fatt testa pa att leva med de lokala! Forsta kvallen firade vi julafton tillsammans med dom och deras vanner har i omradet, vi hangde dar nagon timme och at mat och minglade lite! Det blev dock inte sa langvarigt da Kent smittat mig med hans magsjuka sa jag ville ga tillbaka redan efter en timme!

Dagen efter tog jag det lugnt hela dagen for att ma battre i magen, Kent softade ocksa sa vi hangde i lagenheten och tittade pa TV medan de andra akte pa en liten utflykt! Pa kvallen foljde dock alla med till kyrkan, John skulle halla tal och spela gitarr och ville ta med oss for att visa sin kyrka! Det var verkligen en upplevelse att folja med men det ar alltid jobbigt att narvara under religiosa cermonier nar man inte delar samma tro, manniskorna i kyrkan skrek och grat under tiden de bad till Gud medan vi fyra stod dar och tittade pa. Hur som helst, det var intressant att fa vara med en gang i alla fall och delta!

Efter cermonin tog vi bilen vidare till Ponta Negra vilket ar en plats har i Manaus precis vid den stora bron, de hade dekorerat hela platsen med enorma juldekorationer och olika stand som salde allt fran glass till annat snacks! Vi vandrade runt dar ett tag och tog massa bilder och at hamburgare, dock behovde jag, Kent och Michael aka tillbaka redan efter nan timme pga vara magar haha! Stackars John och Janaina som tog in oss till deras hus sa ar nastan alla av oss sjuka! =P

Tredje dagen (26 dec) akte vi antligen till vattenfallen som John pratat om anda sen vi traffade honom pa baten fran Tapatinga till Manaus! Platsen var sa himla vacker med fler sma vattenfall i en liten dal, vi simmade runt i vattnet och lekte vid de sma strommarna (det var svart att ligga still da man sveptes med strommen, men det var stenar overallt i vattnet att halla i sig med)! Detta var latt det basta jag gjort pa lange, det var bara synd att vi behovde aka darifran sa snabbt efter vi anlant da Janaina behovde ta sig till jobbet! Sen vi kom tillbaka darifran har vi alla softat har hemma och sett pa TV, Kent och jag gick och kopte pizza till alla for middag!

Bilder fran de senaste tre dagarna!


Skypade med min underbaraste familj i flera timmar pa julafton! =)


Senare pa kvallen akte jag, Kate, Michael och Kent med John & Janaina till deras vanner
for mat och musik! Det var haftigt att fa vara med dem nar de firar sin julafton!



Julbordet, det dar grishuvudet var inget man ville lagga pa tallriken heheh..








Michael och jag har fatt stampeln nu att vi ska sjunga och spela gitarr tsm haha, varenda
gang blir det Beatles (nio av tio ggr ar det This Boy, men har sjong vi aven Yesterday)


Vi stannade bara dock i en timme da min mage borjade kora sig, Kent har smittat oss
alla for nu har alla utom Kate magproblem haha, fail!


Dagen efter, juldagen tog jag det bara lugnt! Jag vilade inne hela dagen med Kent som
inte heller madde bra! Vi gick inte ut forran pa kvallen da vi skulle till kyrkan (nedan)






Vi fyra, vi kande oss ratt felplacerade dar inne nar halften av manniskorna i kyrkan
grat och skrek efter Gud medan vi stod dar som fyra fan!


De sjuka svennarna!


Det blev sedan ett gruppfoto med ett gang tjejer som upptradde under cermonin!


Efter cermonin akte vi in till stan till ett stalle som heter Ponta Negra, de hade dekorerat
jattefint med massa julpynt!



Janiana gillar att ta gruppfoton, hehe!



John (som vi bor hos), Michael, Kent, jag och Kate!


Igar (26 dec) ville John & Janaina ta med oss i bilen for att visa oss vattenfallen har i Manaus,
Cachoeira da porteira heter platsen och var sa vacker! Vi badade och solade hela dagen!













Precis framfor vattenfallet hangde ett rep som man kunde halla i sig i for att inte aka
ner for vattenfallet, det var sa stromt att det var svart att halla i sig! Jag rakade ut for
det flera ggr och John fick halla i mig i ena handen medan jag holl i min bikini i andra
handen, haha! Denna bilden ar extra rolig for han forsokte fa upp mig tills Janaina
ville ta den har bilden, da fokusera han pa bilden istallet och glomde bort mig tills jag
skrek HEELP och han fick draa upp mig hela vagen! Kate stod pa berget och asgarva :P








Imorgon ska vi flytta in till ett hostel for att traffa lite fler manniskor och leta djungelturer, Kate och jag ska aven forsoka forlanga vart visum  har i Brasilien (vi har bara 30 dagar for tillfallet). Just nu vet inte Kate och jag hur lange vi ska stanna har i Manaus innan vi aker vidare men jag skriver igen nar jag vet mer, besos! 


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0