Can't help falling in love with you

Totte Bergström från New Strangers sjunger mest  i bandet och spelar gitarr, han är den i bandet som är proffsigast och har hållt på att spela regelbundet på eget håll sedan början av 70-talet! Även efter New Strangers las åt sidan så fortsatte han och vi har ett av hans soloalbum där han har gjort grymma covers! En dag för flera år sedan satte jag på skivan för jag ville lyssna och så kom Can't help falling in love with you (orginalet är Elvis Presley), och jag föll pladask för Tottes version av den låten! Jag repeatade den 1000 gånger om och har älskat den sen dess! Så varje gång vi ses så spelar han en liten trudelutt av den för mig och en gång när jag inte var med när vi alla träffades så ringde mamma mig och satte sedan luren vid Totte så sjöng och spelade han hela låten för mig! 

Så igår, på andra spelningen New Strangers hade klockan 23 så säger Totte när de endast har 2 låtar kvar att spela: "Så har jag en överraskning här för våra 3 tjejer framför oss, vi ska spela den här låten för er våra största fans för det är er favorit!" Amanda, jag och Elvira jublade och jag förstod direkt vilken låt det skulle vara! Viran, Amanda, Erik, Nisse och alla andra undrade vad Totte menade med att detta var vår favoritlåt hehe så då fick jag berätta om min kärlek till hans version av den låten!

Jag filmade iförrgår när han sjöng den för oss, synd att jag sjunger så högt bredvid 
kameran
haha men han sa åt oss innan låten att nu får ni fan sjunga med oxå! ;)




Älskar Tottes röst, helt otroligt duktig! Han har en spelning här i Stockholm i maj igen med hans andra band så då ska vi gå och lyssna på honom, längtar redan!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0