Idéerna sprudlar!

Åh, en sån härlig fika det var med Sara! =) Jag upptäckte när vi möttes i Gamla stan att hon var en av de tre tjejerna som var med mig på mötet på Stadsmissionen när jag var där förra veckan! SaJagra och jag ska hålla i en grupp på 2-3 personer iövermorgon och vi har som sagt båda volontärarbetat på skolor i U-länder (dock med barn) en varsin gång förut! Både Sara och jag är resgalna och eftersom hon är några år äldre än mig så har hon rest & pluggat utomlands mer än mig med gav mig massa bra idéer!

Vi satt och pratade om annat minst halva fikan och resterande tiden planerade vi vår första lektion på onsdag, det ska bli så spännande! Jag har nu massa planer på att flytta till Spanien till nästa vår för att baka ihop att plugga både spanska och till att bli reseledare på samma gång och sedan jobba som det ett år eller två! Till hösten funderar jag på att sticka någonstans i 1-2 månader innan Spanien och kanske samarbeta med någon resebyrå eller en tidning genom bloggen eller liknande för att få det att gå runt.. Gah, måste börja kolla runt mer om det här snart för det här känner jag att jag brinner för!

Att resa har jag haft som passion i flera år, här är jag i Vatikanstaten i Rom, Italien våren 2008 med en tjej jag träffade över internet! Om jag vill iväg någonstans så löser jag det, jobbar som en galning och finner någon på nätet att åka med om jag inte vill åka ensam :) Det finns alltid sätt att lösa det, så länge man har viljestyrkan!


Nu ska jag bädda ner mig i soffan igen och se på Sagan om de två tornen, haha jag vill aldrig sluta titta på dom när jag väl börjar! Världens bästa filmer enligt mig och det har jag tyckt sen första gången jag såg Sagan om ringen år 2001! Till middag blir det stekt laxfilé med sallad och ostmacka och till efterrätt blir det mango och mörk choklad med mandelsmak, yum! =) Hörs tidigt imorgon bitti, jag börjar jobba redan klockan 8 ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0