Smycken från Indien

Jag har inte visat upp alla smyckena jag köpte i Indien än, många var ju presenter som jag har gett bort men dessa är mina i alla fall.. Mest ringar såklart men även halsband och lite annat, smycken i Indien finns i tusentals och dom är så UNDERBARA! My loves!

Älskar dessa små påsar, köpte massor för att lägga små halsband och annat i!


Mina ringar förvarar jag i en träbox som jag köpte i Chennai!



2 favoriter av ringarna, denna är gjord av onyx-sten, köpt i Pondicherry!



Denna är från Mamallapuram, äkta silver & månsten!



2 stora halsband, skitsnyggt till en svart tajt klänning!

Örhängen + armband, närmre titt på bilderna under!


Dessa örhängen köpte jag i ett litet shop i Arambol i norra Goa med Sandra, Sandra & 
Tuva! Shopen var nyöppnad och ägaren (som gjorde örhängena själv) hade en egen
idé om lite speciella utseenden på smyckena! Vi shoppade loss som galningar tsm!


Dessa köpte jag i Pushkar, Rajasthan när jag gick runt en dag med Dani (en kompis från
Israel)! Israeler är kända för att pruta mycket så han fick direkt ett lägre pris än mig på
andra smycken så då blev jag stenhård och prutade tillslut ner mig till samma pris, haha!


Fina (och välanvända som ni kan se) armband från Pushkar, Rajasthan!


Dessa köpte jag ca 2 dagar innan jag åkte hem från Indien i ett litet shop i Pondicherry,
de matchade den rosa silkessjalen jag köpte men inte har jag använt dom ihop än.. 


Dessa köpte jag i Mamallapuram, de första örhängena jag köpte i Indien på denna resa!


Dessa köpte jag lite spontant i Vagator, Goa när mina andra örhängen gick sönder! De
Visade sig bli mina favoritörhängen som jag levde i där nere tills dom där hängarna som
man sätter genom örat gick av! Dock hjälpte en kille mig i Pondicherry att fixa nya såna! =)


Dessa köpte jag på stranden i Palolem, Goa! Jag satt där en hel dag med en kvinna från 
Irland och pratade om alla möjliga saker, efter ett tag kom en försäljarkvinna fram och
då köpte jag dessa plus fotkedjan!


Nu måste jag åka till stan, har precis suttit med pappa och hört om deras resa och det har låtit helt underbart! Nu kommer vi inte höras igen förrän 23-tiden ikväll då jag jobbar sent pass och ska hinna träna innan! Ha en fin dag i snön =/


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0