Stenar & kristaller

Ända sen jag kom hem från Indien har jag pratat om energier från stenar och kristaller, många tror inte på detta men jag gör verkligen det och de hjälper mig! Många har då bett mig förklara stenar och kristaller men jag har svårt att formulera mig men jag hittade en sida på internet som förklarade de bra, så läs detta:

Som vi alla vet så har allt energi och vibrationer och så även stenar och kristaller. Alla stenar och kristaller har olika vibrationer och avger en viss energi. Då vi använder oss av dessa så kan vi alltså balansera, rena och heala allt. Vi påverkas inte bara av stenen eller kristallernas energier utan även färgen i stenen.

Om vi går länge med en inre obalans så sätter den sig ganska hårt i vårt chakra som i sin tur sänder ut detta i vår energikropp dvs auran. Om man inte får den balanserad då heller så sitter den kvar och påverkar även de inre organen i kroppen, som i sin tur påverkar vårt humör, sinnesstämmning och alla andra organ.

I samma sekund en sten placeras på kroppen eller i fickan på byxorna så börjar den jobba med dina obalanser.
När du ska köpa en sten eller kristall gå inte efter någon lista som säger vilken sten du ska ha för att få hjälp med ett visst tillstånd. Följ din intuition och välj den sten som du tycker känns mest rätt, den som drar dina ögon till sig. Troligtvis är det denna kristallens energier du behöver mest. Storleken har ingen betydelse! En liten sten kan innehålla mycket energier och en stor sten mindre.

En del personer tycker att vissa stenars energier är för starka och väljer en mindre sten som är mindre energirik. Se upp för falska stenar, vissa säljare färgar stenar för att få dem att bli vackrare eller se ut som en annan sten. Otrumlade stenar är lika energirika som de tumlade. Vissa tycker att de tumlade är vackrare medan andra föredrar dem i sin naturliga form. Igen, låt din intuition bestämma. Man kan mycket väl köpa stenar till andra. När du väljer stenen, tänk på personen i fråga och följ din intuition.

Jag fick en sådan stark känsla när jag och mina vänner steg in i en liten sten & kristallbutik ute på ett fält i Goa, när jag såg dessa Rose Quarts-stenar (rosa och vita är färgerna) så fick jag en speciell känsla inom mig och insåg att dessa måste jag ha och jag betalade runt 1000 kronor för dessa stenar! Det sjuka var att jag inte visste då att man känner av själv vilka energier man behöver och dessa stenar eller kristaller dras man då till, jag gick bara efter min instinkt utan att tänka mycket på det! De små lila stenarna är Ametist.












I butiken i Indien i slutet av december 2010, när vi handlade alla stenar och kristaller!


Jag & mina vänner Marc, Gem, Sandra, Philippe, Ben plus många fler som jag reste mycket med i Indien hade stenar runt halsen och även vissa i håret, stenarna och kristallerna ska man ha nära kroppen!






Försök vara mer öppensinnade för energier som dessa, de kan hjälpa er om ni bara tror på dem! Det är något jag aldrig hade trott på själv och än mindre försökt sprida vidare men Indien och andra vänner hjälpte mig förstå krafterna & energierna som ligger hos kristaller och stenar, ni kan läsa mer om allt detta överallt på internet! Denna text tog jag från en hemsida jag tyckte var bra och beskrev energierna på ett bra sätt, den hittar ni HÄR!

Postat av: Marie Nilsson

Hej

Snubblade på din blogg. Vilka härliga saker du hittade i Indien. Det ser ut som om vi har ett gemensamt intresse. Stenars och kristallers healande energi. Vill du veta mer om detta och se vad jag pysslar med besök min hemsida. Jag har bland annat även kurser i kristallterapi.

www.wix.com/kundalininyckeln/kundalininyckeln



Livet kan vara stenkul.

Marie Nilsson

Kundalini Nyckeln AB


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0