PUERTO LOPEZ

Hej pa er! Vi bestamde oss for att stanna i Puerto Lopez en natt till och bara vila, jag har inte varit sahar avslappnad pa jag vet inte hur lange! I forrgar gick jag och la mig redan kl 9 och sov till halv 7 igar morse, sedan lag jag och laste i 3 timmar tills Louise vaknade! Da gick vi till frukosten som ar i ett litet trahus med utsikt over havet, dar fortsatte vi att lasa i nan timme! Efter det tog vi en skon strandpromenad med nagra hundar som forfoljde oss haha, innan vi satte oss for lunch pa en uteservering!

Senare gick vi tillbaka till stranden och satte oss pa tva solstolar och laste tills solen nastan gatt ner, da gick vi tillbaka till hostelet for att hamta varmare klader och lamnade bockerna! Sedan gick vi tillbaka till baren vid stranden igen, placerade oss under en palm bredvid en lampa som los i massa olika farger och bestallde in drinkar som Mojito, piña colada osv med en enorm horisont framfor oss! Dar satt vi och pratade i flera timmar tills vi till slut drog oss hemat for att sova! Jag kan saga att det ar minst sagt ett lyckorus att sitta sa en kvall i november, ahh!

Idag hade vi planerat att dra till en finare strand har i Puerto Lopez men kanner nu att vi inte orkar, vi ska fan till Galapagosoarna och kommer fa mer an nog av vackra strander dar! Hotellagaren ar sa himla snall pa det har hostelet sa han ska skjutsa oss till Montañita da han anda ska aka den vagen idag! =) Sa nu har vi 1,5 timme att branna och da valde vi att skriva av oss och fa in lite bilder i datorn, har kommer en bildbomb fran de senaste dagarna!

Pa nattbussen mot Puerto Lopez, fyFAN vilken hemsk bussresa haha!



Pa morgonen vaknade man till och sag landskap och byar som dessa, sa vart det!


Vart hostel, man bor i Bungalows & alla har en hangmatta utanfor pa en liten veranda!





Har ater man hostelfrukosten, sa himla avslappnande! Det ar typ bara jag och Louise
som bor har forutom ett gang pensionarer haha, sa det ar valdigt tyst och lugnt!




Vi gick en svang langs alla butiker och barer vid stranden!




Igar kvall gick jag hem lite tidigare an Louise och saklart kom hotellagarens hund Ova
springandes med sina stenar, haha hon ALSKAR stenar istallet for pinnar! Jag la mig i
hangmattan medan hon sprang upp och ner och la stenen vid mig, sen sprang hon ner
och vantade ivrigt pa att jag skulle kasta stenen! Dock ville jag inte kasta da hon kunde
bli for upphetsad och kanske bita for hart sa tanderna gick av, men jag la den vid mig
och da SPRANG hon upp haha! Tillslut somnade hon bredvid sig och en sten vid sig :P



Louise hade aven en photo shoot pa mig igar med sin systemkamera!









Nu ska vi glida vidare mot Montañita som sagt, dar ska jag ta ett par dagars spanska-
lektioner for det har gar ju inte! Louise pratar nastan flytande nu efter hennes 4-dagars-
kurser sa det ska jag ocksa fixa! PUSS pa er mina finaste, hoppas ni mar fantastiskt och
jag alskar er!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0