CALAFATE - BARILOCHE

Hej pa er! Nu var det ett tag sen jag skrev, har inte haft sa mycket att skriva om dock och har kant mig ganska vilsen pa sistone! Sadant hander aven nar man reser, allt ar inte alltid pa topp! Manga ganger blir det varre nar man reser da man konstant ar pa resande fot och maste hitta boende, mat, alltid nya manniskor att prata med! Nu mar jag jattebra igen sa svackan ar over, har aven traffat en sjukt harlig tjej, Nattie fran Sydafrika som jag hanger med for tillfallet! 

Jag ska backa bandet lite, efter W-trekket tog Kate och jag en buss till Calafate som vi hort saa mycket bra saker om! Nar vi kommer dit ar vi dock inte imponerade alls, det var en liten turistig stad som erbjod trekks och annat men staden i sig var inget speciellt! Vi besokte den kanda glaciaren Perito Moreno en dag och sedan akte vi vidare till Bolsón vilket ligger 25 timmar norr om Calafate med buss! Vi stannade bara dar en natt och akte sedan vidare till Bariloche dar vi ar nu! Bariloche ar en sjukt harlig stad, massa sma shops och cafén overallt med vackra berg och vatten runtom staden! 

Staden ar ocksa kand for sin karlek for choklad, det ar chokladfabriker OVERALLT! Nu nar det ar pask ocksa ar det helt galet, det ar choklad och godis overallt! Nattie och jag var ute pa stan igar HELA dagen och at choklad och tittade efter skor at henne, vi nastan rullade tillbaka till hostelet haha! Kate bor just nu med nagra killar vi traffade i norra Brasilien och jag hanger med Nattie vilket ar jatteskont, vi gar sjukt bra ihop! Vi kommer antagligen gora The lake district i Chile tillsammans efter detta, vilket ska bli riktigt coolt!

Tyckte de stavade mitt efternamn riktigt bra pa bussbiljetten! 

Perito Moreno, Argentinas nast storsta glaciar!


Bariloche, GLAD PASK!



En av de 100tals chokladfabriker har i Bariloche!





Vid 10tiden pa kvallen borjade vi antligen med middagen, efter en lang dag pa stan for
att leta skor till Nattie, ata choklad i MANGDER (de har smakprov i fabrikerna sa vi sprang
emellan och at gratis, haha)


Resten av kvallen satt vi pa innergarden pa vart hostel och drack vin och pratade hela
kvallen och natten, att traffa Nattie var som en raddande angel! Jag behovde detta =)


Tredje och sista gangen vi bytt hostel har i Bariloche, ett stort tips till er alla som vi
klantskallar glomde.. Boka i forhand nar det ar hogtider, vi bodde forsta natten for 70
pesos, andra natten pa ett annat hostel for 60 pesos och nu pa ett tredje for 50 pesos..


Vi ska stanna har i Bariloche i ca 3 dagar till innan vi aker tillbaka in till Chile for att gora The lake district for trekking och besoka vulkaner, men innan dess ska vi se The seven lakes som ligger precis innan boarden mellan Argentina och Chile. Det ska vara bland det vackraste man kan se! Ciaao!

Postat av: Maria

Kommer du och Kate träffas upp senare? Förstod inte riktigt varför ni delade på er :O Låter dock helt underbart, hoppas du fortsätter må bra!! :) Kram och ta hand om dig

2012-04-09 @ 12:55:55

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0