more BARILOCHE

Tankte slanga upp andra delen av Bariloche nu, vi hade verkligen fem harliga dagar i den staden! Jag har som sagt hangt med Nattie fran Sydafrika de senaste dagarna, Kate bodde hos nagra killar vi larde kanna i Brasilien som ocksa var i Bariloche! Vi bestamde sedan att splittas da jag vill resa snabbare an henne och sa behover vi en paus, att resa dygnet runt med en person i 4,5 manad ar tufft! Men vi kommer motas upp i Montañita igen i sommar sa det ska bli roligt! Sa for att reda ut det, Kate och jag ar fortfarande vanner och har kontakt men ibland behover manniskor en paus! =) 

Tillbaka till Bariloche, jag och Nattie bestamde oss for att vara aktiva de sista dagarna i den fina staden i alla fall sa en dag tog vi oss upp till en viewpoint for att se en fantastisk utsikt, Campanario Hill heter det och ar verkligen vart att besoka! Vi satt dar uppe och njot av solen i flera timmar och gosade med sma katter, en riktigt harlig dag! Vi bestamde oss sedan for att ta liften ner istallet for att ga och vi lyckades komma undan med det gratis, woop! Dagen efter lanade vi hostelets cyklar och akte till circuit chico for att se de vackra landskapen, 60 km runda totalt! Det var riktigt harligt att glida omkring bland de landskapen men om jag skulle gora om det hade jag inte tagit cykel for det var de hardaste sadlarna jag nagonsin kant i mitt liv, jag har aldrig haft sa ont i rumpan som jag hade den dagen! Vi var tvungna att lifta hem med en lastbil for vi inte kunde ta oss langre, speciellt jag! Dagen efter vaknade jag upp med feber och yra, dumma cykel!

En mysig marknad i en stor trabyggnad som vi besokte, Bariloche ar en perfekt stad
att bara glida runt i i flera dagar! Det finns tusentals restauranger, cafèer, shops, marknader,
chokladfabriker(!!) och mycket mer!



Efter en heldag ute la vi oss i sofforna och sag pa film pa kvallen med middag pa magen!



Basta glassen, 10 kronor for tre kulor!!


Dagen efter klattrade vi upp till
Campanario Hill vilket ar en fantastisk utsikt i Bariloche! 









Dagen efter gick vi upp tidigt for att aka ut pa en 60 km(!!) cykeltur till Chico circuit, det
var otroligt vackra landskap man fick cykla genom! Vanligtvis hyr man cykel vid ingangen
till circuiten och cyklar 20 km, men vi fick lana cyklar fran vart hostel gratis men behovde
da cykla ytterligare 40 km fram och tillbaka fran hostelet till borjan av circuiten!









Under var langa cykeltur fann vi en liten sidvag som sag ut som en alvstad, sa vi tog en
promenad in dit och kom fram till en fantastisk strand och massa svartvinbar!








Vi lamnade Bariloche  i forrgar i alla fall och tog oss till en stad precis vid gransen till Chile som heter Angostura dar vi ar nu, jag har mest legat till sangs har da jag varit lite sjuk men nu mar jag bra, sa i eftermiddag aker vi over till Chile! =) KRAM


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0