PUERTO VARAS

Hola amigas! Nu befinner jag mig i Chile igen, dock 30 timmar norr om den staden jag senaste besokte i det har landet! Vi lamnade Las Angostoras i fredags eftermiddag och fick da lifta med tre tyskar over gransen till Chile! De tog oss sedan hela vagen till staden vi ar i nu som heter Puerto Varas, det ar en gullig stad som alla andra men har aven en vulkan att besoka och saklart en nationalpark. Det ar naturen som gor alla dessa stopp i Chile plus den vastra delen av Argentina varda!

Nattie och jag har dock bara haft 5 dagars "backpackersemester" har! Vi har bara hangt runt i staden och tittat i affarer, atit god mat och bott pa ett sjukt mysigt hostel! 2 kvallar har vi aven akt in till en storre stad en halvtimme harifran som heter Puerto Montt, dar har vi gatt pa bio och aven gatt lite i affarer! Bada av oss behovde en paus fran alla vackra utsikter och utflykter, det ar annars sa latt att sluta uppskatta det man ser!

Jag maste dock saga att vi planerade dag efter dag att besoka nationalparken har i Puerto Varas men det har varit mulet och regn varje dag, sa pa grund av vadret valde vi att stanna inne och gora annat istallet! Nu ar vi dock tillbaka igen aven om vadret fortfarande ar daligt, det kommer tydligen halla i sig hela veckan ut! Imorgon ska bege oss vidare till staden Valdivia vilket ar ytterligare nagra timmar norrut! Vi ser pa vadret att i Santiago ar det 25 grader och sol varje dag sa vi borjar nog resa lite fortare snart ;) 

Skjuts! 






Puerto Varas, sa synd att vadret har varit sa daligt!
Jag vet inte hur jag ska forklara for er hur trakigt vi hade det med att bara ga runt i
staden i detta regn battre an att vi gick in i ett "museum" for faglar!! Man kunde trycka
pa knappar under varje bild och hora hur fageln pa varje bild lat, jag satte pa 5 stycken
samtidigt haha stackars dom som jobbar dar!


Min hund har i Puerto Varas, den har lille finingen foljde efter mig de forsta tre dagarna!
Nagra killar pa hostelet kallade det till och med for min hund for han alltid foljer efter mig,
Natti ropade pa honom en gang men han reagerade inte forran jag ropade och da kom han
springandes! =) Det finns sa manga gatuhundar har, de verkar dock bli ratt bra behandlade!

Vi lagade middag pa hostelet en kvall och bestamde oss att ga ut en svang efter, vi gick
ut tillsammans med killen som jobbade pa hostelet och saklart bjuder de pa all dricka har 
sa det blev en ganska galen kvall, har i Sydamerika bjuder ju alltid killarna pa dricka sa
det blir oftast mer an vad man sjalv planerat..


Tog sa manga bilder den har kvallen men detta ar den enda som jag kanner ar okej att
lagga upp, haha Nattie sitter just nu med min kamera och raderar bilderna FOR EVIGT!
Chimanga hostel, har har vi bott i ett rum pa hogsta vaningen, riktigt mysigt och kostar
mellan 7000-8000  pesos per natt!


Nu ska vi ut pa aventyr igen, woohop!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0