VALDIVIA

Hallaa! Jag tankte forsoka uppdatera lite oftare nu, det blir enklare for mig ocksa att inte ha sa mycket att skriva om varje gang! Vi har spenderat ett dygn har i Valdivia och alskat det, egentligen skulle vi bara stannat en natt men valde att stanna en extra (skulle inte forvana mig om vi blir kvar annu en natt, haha) da staden ar sa himla mysigt! Det basta ar att solen har kommit fram, det har varit mulet och trakigt vader i sa manga dagar nu att nar solen antligen tittade fram blev vi helt till oss! 

Valdivia ar (som hela det har vastra omradet av Chile och Argentina) sa himla influerat av Tyskland i inte bara arkitektur utan aven all denna choklad och ol! Valdivia ar nog min favoritstad sahar langt, staden ar sa mysig med sma parker mitt i staden, en fiskmarknad nere vid hamnen med hungriga sjolejon som hanger dar hela dagarna for att fa ata resterna av fisken som saljarna inte anvander! Det ligger massa batar vid hamnen ocksa som garna tar ut turister pa turer, bland annat runt den kanda on Isla Teja som man aven kan besoka sjalv (det ar bara att ga over bron)! Vi valde att ta en battur runt on da det anda var sa billigt, det kostar ca 50 kronor for en timme om man prutar! 

Pa kvallen gick vi ut och at middag har pa en restaurang med sa otrooligt god mat, Natti och jag satt dar i flera timmar och pratade, drack vin och at! Vi valde att ata middag ute igar da ingen av oss har gjort det pa en manad, vi har lagat mat pa vara hostels varje dag istallet! Efter middagen gick vi tillbaka till hostelet och sag pa TV (vi har TV pa rummet pa det har hostelet, sa ovantat att de t o m skulle ha engelska kanaler) och somnade sedan! Idag har vi bara glidit runt i staden och njutit av solen, riktigt skona dagar! 

Annu en regnig dag i Puerto Varas, men vi var bestamda pa att rora oss vidare!


Vi fick skjuts av nagra snalla man fran Puerto Varas! 


Alskar att aka lastbil, jag somnade nastan haha! 


Vart hostel! 


Haha titta pa vart badrum, Natti som hatar rosa! x) 


Sa fort vi kom ut pa gatan oppnade sig himmelen och vi sag solen for forsta gangen
pa fem dagar, gissa om vi blev lyckliga! =) 






Valdivia ar kant for sin fiskmarknad, den ligger precis nere vid hamnen och pa andra
sidan stangslet sitter ENORMA sjolejon och vantar pa att fa smaka lite! Marknaden har
alla mojliga sorters fiskar och skaldjur, manga i ovanligt stora storlekar! 



Natti fick ge en av de enorma sjolejona en fisk! Jag tycker det ar gulligt, de lockar inte
dit sjolejonen utan de simmar dit sjalva da de kanner lukten av all fisk och de far resterna
av fisken som manniskorna inte behover! Sjolejonen ar alltsa vilda och kommer dit sjalva!





Det flyger aven runt stora gamar overallt, de ar sa himla ocharmiga djur! 


Vi valde att ta en battur i det fina vadret for ca 50 kronor, det var en tur som tog en
timme och akte runt Isla Teja vilket ar en o som man aven kan ga over via en bro!
On har en riktigt fin natur och aven en lagoon som ska vara valdigt fin! 



Fiskmarknaden fran andra sidan! 



Efter batturen gick vi till ett café och spelade kort i nagra timmar!


Efter det ville Natti ga och kopa lite choklad (aven har i Chile har de massiva choklad-
affarer overallt, tur ar det att jag inte alls ar sugen pa det for tillfallet annars hade jag
atit ihjal mig!) Det ar sa himla mysigt att bara ga runt och titta i alla dessa shops! =)



Vi valde att ga ut och ata middag igar kvall, forsta gangen pa sakert en manad! Det
var bland det godaste jag atit, vi rullade typ ut fran restaurangen haha! 


Idag har vi bara chillat i solen!






Valdivia i solnedgangen! 



Imorgon bar det av till Pucón for att klattra vulkaner, Kate skrev att det var awesome
da hon precis var dar sa vi ser verkligen fram emot det! Hasta luego, mis amores! ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0