CARNAVAL IN SALVADOR, PART TWO

Hej! Nu har jag antligen fatt in mina bilder pa datorn sa jag kan lagga upp resten av bilderna fran Carnaval! Jag har aven fyllt pa inlagget innan med bilder sa kika in dar igen ocksa! Denna kvall (lordag) var vi sa sjukt taggade, forsta kvallen var jag namligen sa bakis fran dagen innan nar vi festade jarnet med alla pa vart hostel men pa lordagen madde vi prima! Vi forade en stund pa vart hostel, klippte vara T-shirts lite snyggare och drog sedan ut till Barra! Vi bor ca 20 minuter darifran med buss sa forst maste vi ta den allmana hissen ner (Pelourinho, vilket a omradet dar vi bor ligger hogt upp pa en kulle) och sen fangade vi en buss pa stora gatan!

Val dar sprang vi till gatan dar alla paraderna gar, letade upp var parad dar de alla har samma T-shirts som oss och hoppade in! Vi festade i 5 timmar dar inne och hade sa SJUKT kul, det ar musik fran alla hall och man dansar samtidigt som man gar framat tillsammans med miljontals andra! Alla ar sa glada och sjunger med, Kate och jag visste inte vad vi sjong men vi forsokte bast vi kunde efter att ha hort latarna tusen ggr om, haha!

Nar vi kom hem igen till Fusion gick vi och la oss ganska fort, forst hangde vi en stund med alla i stora allrummet och pratade om var vi alla hade varit under kvallen! dagen efter (sondag) skulle varit var sista dag i Salvador for vi skulle aka vidare pa mandagen (vi stannade dock tills onsdag vilket ar idag haha) plus vi hade Camarote vilket ar T-shirts man koper till en av de stora lokalerna langs med gatan dar alla parader gar, sa man kan festa dar och se pa paraderna under tiden! Bada av oss var sjukt trotta idag och ville egentligen bara hanga pa vart hostel men vi tog oss in i alla fall da vi hade betalat for T-shirten!

Val inne pa Barra gick vi runt en stund for att forsoka hitta var Camarote, vi gar pa trottoaren och pratar nar jag helt plotsligt trampar snett och faller pa marken! Jag stukade min fot ratt hart sa jag kunde knappt ga pa den, jag fick stodja mig pa Kate och satta mig pa trottoarkanten, det gjorde sa ont att mina tarar borjade rinna och da kom det flera man springandes som jobbar pa Carnaval-sjukhusen som de satter upp ifall nagon blir skadad! De lagger mig pa en bar och bar mig sedan till sjukhuset, sa SJUKT pinsamt haha! Val framme sa tejpade dom om min fot och Kate star bredvid och haller min hand, efter det tog vi oss hem igen och alla pa hostelet bara stirrade pa min stora fot! :P Nu i efterhand var det bara komiskt och vi bada skrattade oss igenom hela situationen, haha!

Dagen efter (mandag) hade vi tankt aka men vi insag det forsent och missade da bussen till Itacaré och fick da stanna i Salvador! Det var bra dock for det var alla vara vanner pa hostelets sista natt sa vi gjorde en stor forfest pa hostelet och drog sedan ut till Barra pa kvallen och festade pa gatan, riktigt kul kvall! I slutet pa kvallen sprang jag in i en kille som jag spenderade tid med i Morro de sao Paolo, sa jag foljde med honom till han och hans vanners lagenhet och sov dar! De bodde precis vid paraden vilket var valdigt mycket smidigare an var vi bor, hehe! Dagen efter foljde han mig till busstationen sa tog jag mig tillbaka till Pelourinho for att vacka Kate i hennes hammock, dags for frukost!

Den dagen tog vi det jattelugnt, alla hade akt vidare sa det var typ bara hon och jag kvar men vi sprang in i en tjej vi hangde med pa Galápagos Islands i Ecuador sa hon hangde med oss pa kvallen! Dagen efter (onsdag, vilket ar idag) akte vi vidare till Itacaré dar vi ar nu, pavagen hit traffade vi en jattegullig tjej fran Israel som alskar att laga mat sa hon lagar middag till mig och Kate nu! Vi fick daligt samvete for hon lagar at oss men hon sa bara "if you wanna help its just gonna bother me so let me cook and I call you when Im done, okay?" Haha yes my lady!

Bilder fran Carnaval pa lordagen, har inga bilder efter det da min kamera typ ar sonder.. =(

Dags for dag 2, denna dag hade vi bla T-shirts! Forst fixade vi nagra caprihinas pa hostelet och fyllde sedan en flaska att ta med ut, billigt! ;) Sen kan man kopa ol for 3 kronor vid paraden ocksa :)



Redo for dag tva, SHIT vad kul den har kvallen var!









Face raped! Ser ni hur han haller fast om min nacke? haha det ar helt galet, man hinner
inte ens reagera! Kate skulle precis ta en bild sa dok han upp, bilden forklarar carnaval ;)



Efter timmars dansande och festande langs med hela gatan var det dags att aka hemat!


Nu ar vi som sagt i Itacaré och ska stanna har i nagra dagar for att vila, sedan tar vi oss mer soderut mot Rio de Janiero! KRAM och karlek till er alla hemma ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0