ITACARÉ

Hej pa er! Itacaré har varit mitt rehab pa fullaste allvar! Jag hann inte mer an komma hit sa fick jag feber och en svullen hals, lag till sangs i 2 hela dagar och gar nu pa antibiotika! Forutom det har det varit en harlig plats att vara pa, Itacaré ar riktigt vackert! Vi kom hit i onsdags kvall tillsammans med fina Valeria, en tjej fran Israel som vi motte pa baten fran Salvador! I vart dormrum ar vi 5 tjejer som blivit som ett litet gang under dom har dagarna: det ar Kate, jag, Valeria, Jen som ar en tjej fran Irland och Natasha som ar fran Holland! I ovrigt ar vart hostel mer eller mindre fullt av israeler, de lagar alla mojliga enorma maltider i koket haha! 

Jag har varit bastis med Jerry ( var lilla DVD-spelare, ja han har ett namn) nu nar jag varit sjuk, i ovrigt har Kate tagit hand om mig! I fredags var de alla ute medan jag lag till sangs och tittade pa film, jag bestamde mig da for att byta sang da jag ville sova under Kate och samtidigt vara nara eluttaget ifall Jerry skulle do! Jag blev vackt av Kate ca 5 pa morgonen som kramar om mig och viskar "I thought you were dead, I thought you were dead! WHY have you switched bed?! I've been looking all over the hostel for you, I even ran in to some guys room because I thought you might joined them, or maybe you walked out and fainted somewhere!! I mean you are very sick!" Haha, varldens sotaste, sen gjorde hon nudlar at mig! =P 

Igar (lordag) kunde jag folja med ut i alla fall, men saklart inte dricka da jag gar pa antibiotika! De har 2 klubbar/barer har pa the main street som heter Jungle bar och Favela, sa vi gick dit och kopte drinkar till de andra och da insag jag att jag var sa torstig sa jag tankte bara ta en slurk av Kates drink for att slacka torsten, alla tjejerna SKREK da "NOOOOOOOO!!" och fangade drinken, haha! Resten av kvallen dansade vi till hiphopmusik och hade en riktigt rolig kvall, Valeria gillar inte att dricka sa hon var nykter med mig men herregud jag har aldrig sett nagon dansa sa mycket som hon, en riktigt fantastisk tjej! 

Jag traffade aven pa en kille som var van till killen jag hangde med i Salvador, och sen hangde jag med en kille fran Australien! Jag tog det lugnt igar da jag verkligen ville folja med till stranden idag! Vi kom hem sent inatt men nar vi vaknade upp idag sa madde jag bra, jag var sa glad att jag kunde folja med till den hemliga stranden idag! Det tog oss en timme att ga dit men det var det vart! Stranden var jattevacker, speciellt utsikten fran berget (se bilder langre ner)! Ikvall ar var sista kvall har for imorgon aker jag och Kate vidare till Porto Seguro, det blir dock en lugn kvall i alla fall da det ar sondag och alla fortfarande ar slitna fran igar! 

Vart dormrum!

Valeria, jag, Natascha och Jen igar pa Jungle Bar!


Fina Natascha och Jen! De traffades nar de bada bodde i Nya Zealand & har behallt
kontakten sen dess, nu ar de pa semester nagra veckor i Brasilien tillsammans! =)    


Pa vag till the Secret beach idag!









Antligen var vi framme!!


Imorgon aker jag och Kate vidare till Porto Seguro, sista stoppet innan Rio de Janiero! Snart ar vi klara med Brasilien, detta underbara land! Vi hors igen om nagra dagar som vanligt, puss och karlek!

Postat av: Melicia

Många frågor kommer och hoppas på ett långt svar!!

Först vill jag bara säga att du är så boniiita! Så himla roligt att läsa om dina resor och du verkligen lever livet, que bueeeeno! <3



Sen har jag lite frågor, hoppas det går bra att jag frågar men är bara nyfiken :)



- Ska du åka till Colombia, annars varför/varför inte?

- Hur är det i El Salvador, är det farligt eller kan man vara ute utan att något händer? Sen undrar jag om du har sett några gängmedlemmar med tatueringar i ansiktet osv. Eller du kanske inte är i El Salvador, men jag uppfattar Salvador som El Salvador, förklara gärna :)

- Hur mycket pengar har du tagit med dig på resan?

- Aprendiste mucho español?? Har du lärt dig mycket spanska, skitgrymt isåfall :D

- Hur är det att resa så som du gör??



Önskar dig lycka till med aaaaaaaallt på resten av resan, du har redan haft skitkul verkar det som men aa. Ha det bäst!!! Kram <3

2012-03-04 @ 12:21:40

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0