CUZCO

Nu befinner jag mig i Sydamerikas turistigaste stad, Cuzco! Cuzco har sa mycket historia bakom sig fran Incafolket, inte minst for att tala om Machu Pichu! Det ar sa mycket att gora runt omkring Cuzco (sacred Valley, Machu Pichu, horse riding..) men att bara strosa runt pa gatorna bland alla hundratals marknader ar nog att gora! Vi har varit har i tre dagar redan och har inte gjort annat an att ga runt pa gatorna, ata god mat och shoppat! Jag har kopt en kofta, ryggsack, ringar, planbok och massa annat och allt ar gjort har! Eller jo nagot annat an detta har vi gjort, sjalvklart har vi bokat Machu Pichu!

Aude och Morgane ska gora en annan rutt an mig till Machu Pichu, de ska forst rida pa hastar i tre dagar och de resterande fyra dagarna ska de vandra och sova bade pa hostels och i talt! Sjalv ska jag treka i fem dagar och sova i talt med nagra andra, vet inte vilka de ar an da jag bokat genom en av turistbyraerna pa gatan. Det ska bli sa spannande, tur for mig att jag och Kate gjorde W-treket i Chile vilket var lika langt som detta sa jag ar beredd! =) Det kommer bli nagra av de kallaste natterna i mitt liv dock, vi kommer talta en natt pa 4500 meters hojd precis nedanfor ett snotackt berg..

Hostel ApuWasi




Underbara Cuzco!



Pa kvallen lagade jag och Aude middag pa vart hostel, de har GRYMT stora och GODA
avocados har i Sydamerika! Saa gott med majonas! =)










Sushi, vi har atit det varje dag har!


Imorgon kl 4.30 galler det, 5 dagars treking til MACHU PICHU.. Galet! :D Hors pa mandag!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0