ICA Y LIMA

Hello hello! Har haft sa mycket for mig de senaste dagarna, Kate och jag har pratat konstant for att uppdatera varandra med allt som hant de manaderna vi rest sjalva! Hur som helst, jag lamnade Cuzco i torsdags for att aka till Ica med en nattbuss som var sa sjukt hemsk.. Vagarna mellan Cuzco och Lima (Ica, Nazca m.m ar pa vagen till Lima fran Cuzco) ar sa smala och precis vid kanten av ett berg! Efter 20 timmar kom jag i alla fall tillslut fram och hoppade in i en taxi for att ta mig till platsen Kate och jag bestamt att motas pa! Nar jag anlander dit sag jag Kate vandra runt pa gatan och sag ganska vilsen ut, jag slanger mig ut ur taxin och vralar efter henne och vi bada slangde oss pa varandra mitt pa gatan, haha! 

Vi akte direkt fran Ica till Huacachina vilket ar en oas som ligger mitt i en sandoken! Runt den lilla oasen ligger hostels, restauranger och annat dit manga backpackers aker till for att festa, annars kan man aven sandboarda i oknen! Vi stannade dar i tre dagar och bara festade med mina vanner fran Salkantay treket, de anlande till Ica samma dag som oss fran Arequipa! Vi hade riktigt nicea dagar dar, hela ganget akte aven ut pa en overnattningsutflykt till sandoknen for bonfire, fiska och annat men det kostade over 700 kronor sa Kate och jag skippade det och akte da direkt till Lima istallet dar vi ar nu! Jag angrar det lite for det lat helt underbart och de har manniskorna ar fantastiska, meen jag och Kate ar mer eller mindre PANKA! 

Lima ar Perus huvudstad och kand bland backpackers for att inte vara nagot speciellt, jag ar sjalv inte sa imponerad efter alla andra fantastiska huvudstader jag besokt i Sydamerika! De har en cool park har full med fontaner i hundratals olika farger, vi besokte den forsta kvallen och annars har vi bara sprungit arenden har hela dagarna! Vi maste fixa sa mycket innan vi aker tillbaka till Montañita da vi kommer bo dar i nagra manader, i Montañita finns mer eller mindre ingenting och vi vill inte behova aka in till Guayaquil det forsta vi gor (storsta staden i i Ecuador, 2 timmar fran Montañita). 



Efter 7 manader ar det dags att atervanda, som jag har langtat sa ar det antligen dags!! Idag kl 15.00 gar min och Kates buss tillbaka till vart favoritland - Ecuador! ♥ Time to return to our South American home, Montañita!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0