BUENOS AIRES

Bueeenos Aires, vilken stad! Jag ar helt foralskad, staden har ju allt! Buenos Aires har charmen och arkitekturen fran Spanien, storlek av stad som paminner om New York och manniskorna har ar sa vackra! Vi kom hit i tisdags och har mest vandrat runt varje dag, suttit pa cafés och gatt pa bio! Att backpacka i Sydamerika ar verkligen att fa se allting, ena dagen sitter jag pa en strand, en annan dag ar jag i djungeln medan den tredje dagen ar jag i en av varldens mest fantastiska storstader! 

Vi bor utanfor centrum i ett omrade som heter Palermo, jattemysigt med massa smagator och cafén overallt! Det ar dock jobbigt att alltid behova ta sig in till center (det behover man iofs inte, det finns mycket runt Palermo ocksa men det mesta hander i center), forst maste vi ga ca 7 kvarter for att sedan ta tunnelbanan in! Vi gar och gar sa mycket varje dag, det ar helt galet! Det fyller vi dock upp med alla konditorier overallt som ar sa lojligt billiga, vi kommer rulla harifran snart, haha! 

Vi har knappt gjort nagonting de har dagarna, da vi vet att vi kommer tillbaka hit igen om nagra veckor! Vi har inte sett en tango show an, gatt till katedralen, sett en fotbollsmatch, testat pa klubbarna (dock gor vi kanske det ikvall) och mycket mer, men Buenos Aires ar en stad man latt kan strosa runt i flera timmar utan att bli uttrakad! En cool grej vi gjort dock ar att ha besokt La Recoleta Cemetery, den mest fantastiska kyrkogard jag nagonsin besokt! Det ar gravar som ligger inuti hus med trappor och mobler inuti, dar manniskor ligger begravda!!  Sjalvklart manniskor med pengar da det ar familjen till personen/personerna som ligger begravna som betalar for det! Manga kanda manniskor som t ex gamla presidenter i Argentina vilar dar. Det ar som en by av doda manniskor, det var ganska kusligt (se bilder nedan)!

Imorgon ar det dags for Ushuaia vilket ar varldens sodraste punkt som ar befolkad (annars ar det Antarktis), vi flyger ner dit imorgon pa dagen! Det ar tydligen sno och regn dar nere med 3 grader sa vi vill dit och se det och sen dra darifran, vi kommer ta oss upp genom Chile till Santiago innan vi svanger tillbaka in till Buenos Aires igen for att jobba en manad! Vi har planerat att jobba har ganska lange men nu kanns det verkligen bra da vi bada alskar den har staden!

Bilder fran de 5 dagar vi varit har med min nya kamera!! =)

Vart hostel i Palermo, jag alskar byggnader med hogt i tak!






En dag ute pa stan!










La Recoleta Cemetery!



Vissa hus hade sondrigt glas pa dorrarna och var inte alls omhandertagna, medan andra
hus var sa lyxiga pa bade ut-och insidan att man knappt vill veta hur mycket det kostar!
Exempelvis huset nedan..



..jamfort med..


Haha, vart att ha en dorrknackare nar alla i huset ar doda och begravna!





Alla dessa bagerier har i Buenas Aires.. Sa goda och billiga!


Fick lite daligt samvete av alla bakelser sa jag gjorde mig en fruktsallad! ;)



Har btw kopt mig en cardigan, ratt ful men den ar sa sjukt bekvam & kostade bara 50 kr!


Det finns sa manga vackra parker har i Buenas Aires och hundratals hundar, det ar till
och med kant med "The dog walkers" vilket ar manniskor som har som jobb att ga ut
med andras hundar nar de inte har tid sjalva, det roliga ar att de gar runt med ca 15
hundar samtidigt sa alla kopplen sitter fast med kedjor pa deras balten!








Underbara Buenos Aires, vi ses om en manad igen! Nu ska vi ut och festa, Buenos Aires ar ju kant for sitt nattliv och vi har inte varit ute en enda gang! Imorgon flyger vi som sagt ner till Ushuaia, men flyget gar inte forran senare pa dagen sa vi behover inte ga upp sa tidigt!  Bade Kate och jag ar flygradda sa vi far se hur resan kommer ga haha.. Besos!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0