ILHA GRANDE & FLORIANÓPOLIS

Hejsan! Vad jag tappar lusten for att blogga nar min kameradisplay inte fungerar, vi har inte heller gjort nagot speciellt den senaste veckan som ar sa mycket att blogga om! Vi har det underbart har och har spenderat tid pa strander och tagit det lugnt, men som sagt inte gjort sa mycket! Nu backar jag tillbaka till forra torsdagen da vi lamnde Rio de Janeiro for att aka till Ilha Grande ett par natter innan vi akte vidare hit till Florianópolis! Vi har fatt hora i over en manad att vi maste besoka Ilha grande, en o som ligger precis utanfor Rio de Janeiro! Sa tillslut valde vi att ta oss dit och med oss hade vi Or och Offer (vara tva israeliska vanner som vi traffade i Rio) sa tillsammans tog vi oss upp tidigt i torsdags for att ta en buss till baten som skulle ta oss till on!

Vi kom fram pa eftermiddagen och letade da i timmar efter ett billigt hostel, det var nastan omojligt! Jag och Kate bestamde oss for att campa men precis da kom det fram en man som erbjod oss ett hus att stanna i for 25 real per person, perfekt! Sa vi fyra bodde i ett eget hus med 2 vaningar, kok, 2 badrum, balkong mm for samma pris som en campingplats! Or och Offer ar som sagt sa duktiga pa att laga mat, sa de gjorde pannkakor till frukost och grymma middagar med pasta och kyckling! Kate och jag har varit sa bortskamda med dem, haha!

Kate och jag stannade bara pa on i 2 dagar da vi har varit pa saa manga beach resorts nu att inget riktigt imponerar pa oss langre! En dag gick vi i alla fall i flera timmar genom skogen till en vacker strand och hangde dar hela dagen, Ilha Grande ar verkligen jattefint och manga manniskors favoritplats i Brasilien sa tycker ni om beach resorts ar det en ball plats att aka till, a andra sidan ar manga strandstader i Brasilien otroligt vackra! Hur som helst, i lordags tog Kate och jag fem miljoner bussar och annat for att till slut komma fram hit till Florianópolis som ar en jatteskon strandstad! 

Vi bestamde oss for att bo pa ett riktigt backpackerhostel har da det ar vart sista stopp har i Brasilien, vi bor pa ett hostel som heter Backpacker Share Hostel i Barra da Logoa! Vi har hangt pa stranden nastan varje dag och forsokt att surfa, eller Kate har forsokt surfa medan jag har puttat pa i vattnet haha! Pa kvallarna ar det party party, vart hostel ar sa stort sa pa kvallarna sitter vi pa den stora balkongen med utsikt over stranden och dricker och pratar innan vi gar ut! Vanligt backpackerhostel med andra ord, det ar sjukt kul har men det ar dags att aka vidare nu, jag ar klar med strandstader och partyn for ett tag framover! Dock ikvall blir det all in da det inte bara ar var sista kvall har men ocksa Kates fodelsedag! =)

Har som sagt knappt tagit bilder men har nagra stycken plus bilder jag snott av andra!

Ilha Grande!



Huset vi bodde i!








Florianópolis!



Vi har en dorr ut till den stora verandan/balkongen med en harlig utsikt!



Var forsta kvall har i Florianópolis, forfest pa balkongen med alla pa hostelet!


Vi gick bara ner for gatan till en kille som gor de basta coctailsen enligt en tjej fran Irland,
och hon hade ratt! De var sa sjukt goda, vi kopte 10 drinkar med en 50-reals sedel vi
hittade pa marken! ;)



Killen med gitarr ar fran Uruguay och har en san himla fin rost, han spelade nagra sanger
for oss pa spanska och pa portugisiska!

Fler bilder fran hostelet och runtomkring pa vara chillade dagar har!   










Kopte en strandklanning!


Myshornan i koket!





Middag i koket!



Igar hangde vi alla pa balkongen som vanligt, senare pa kvallen drog jag med nagra
killar fran hostelet till ett annat hostel med buss for att hitta en bar! Baren var inte igang
tyvarr men vi traffade ett gang andra harliga killar att hanga med sa det vart kul iaf! =)


Vara favoritisraeler dok upp igar oxa! =)



Today's Bday girl ♥


Det kanns konstigt att det ar sista stoppet i Brasilien, vi har varit har i tre manader nu! Jag ar sa glad att jag valde att gora den har rutten med Kate, nu har vi fler lander att se dock! Snart ar det dags att gora mig iordning, sista kvallen ikvall som sagt och det blir att fira min fina Kate som fyller aar! Nasta stopp: Igazu falls, hors nar vi ar dar! ♥


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0