Svar pa kommentarer!

hej!
jag har följt din blogg ett tag och du verkar ha en fantastisk resa på sjukt vackra platser!

jag har själv en dröm om att besöka flera länder i Sydamerika och i höst kanske den drömmen blir sann! men jag undrar om du någon gång känt dig rädd/otrygg där borta, med tanke på den kriminalitet man hör så mycket om? jag är liiite nervös för det, blond och blåögd oc inte så världsvan men jag hoppas att sunt förnuft räcker! :)
sen en liten undring, hur liten dagsbudget har du/ni? jag läser lite olika men du har ju färska siffror :)

hoppas resan fortsätter vara grymt bra! :) /Lollo

Svar till Lollo!

hej! Vad kul att du tycker om bloggen, ja den har resan har varit helt otrolig sahar langt! Manga har fragat mig det du fragar mig nu, om hur farligt det ar har och hur man ska ta itu med det! Jag kande exakt samma sak och bombade vanner jag hade som varit i Sydamerika och fragade sonder de alla om hur farligt det ar! Jag sager bara; lyssna inte pa alla andra da 9 av 10 av de som sager hur farligt det ar har har inte ens varit i Sydamerika! Man ser pa nyheterna och hor skandaler och domer efter det, exempelvis ska Brasilien vara varldens farligaste land men jag har akt genom hela landet och har klarat mig bara bra! 

Men sjalvklart maste du ha med dig ditt sunda fornuft, ga till exempel inte runt med all din packning pa kvallen pa en tom gata och hoppa inte in i en taxi du inte bestallt helt ensam! Over hela Sydamerika ar det valdigt vanligt med ficktjuvar, ran i allmanhet sa du ar egentligen bara ett offer sa lange du bar runt pa dina grejer! :) Dagsbudget ar helt individuellt beroende pa hur du reser och i vilket land du ar i, Brasilien ar typ dubbelt sa dyrt jamfort med Ecuador och Peru! Bolivia ar nastan lika billigt som Asien, medan Chile och Argentina ar dyra men inte lika dyra som Brasilien! Lonely Planet har en bra dagsbudget/dag i varje land, kop boken! ;) Men jag skulle saga i Peru och Ecuador ar de ca 100-150 kronor/dag snittar man nog inraknat boende och allting! Lycka till!



Många frågor kommer och hoppas på ett långt svar!!
Först vill jag bara säga att du är så boniiita! Så himla roligt att läsa om dina resor och du verkligen lever livet, que bueeeeno! <3

Sen har jag lite frågor, hoppas det går bra att jag frågar men är bara nyfiken :)

1. Ska du åka till Colombia, annars varför/varför inte?
2. Hur är det i El Salvador, är det farligt eller kan man vara ute utan att något händer? Sen undrar jag om du har sett några gängmedlemmar med tatueringar i ansiktet osv. Eller du kanske inte är i El Salvador, men jag uppfattar Salvador som El Salvador, förklara gärna :)
3. Hur mycket pengar har du tagit med dig på resan?
4. Aprendiste mucho español?? Har du lärt dig mycket spanska, skitgrymt isåfall :D
5. Hur är det att resa så som du gör??

Önskar dig lycka till med aaaaaaaallt på resten av resan, du har redan haft skitkul verkar det som men aa. Ha det bäst!!! Kram <3

Svar till Melicia! 

Hej sotnos! Tack sa mycket, kul att du tycker om att lasa! :) 

1. Ja, jag ska till Colombia i september som det ser ut nu! Jag vill se ALLT, hela varlden sa jag vet inte riktigt hur jag ska sluta resa! ;) Efter hela Sydamerika vill jag se Karibien och da ar det en bra borjan i Colombia, jag vill aven jobba som engelskalarare i Cartagena!
2. Enligt mig ar Salvador helt UNDERBART! Jag alskar den staden, den ar sa influerad fran Afrikanska kulturen efter alla slavar de tog dit fran Afrika forr i tiden sa hela staden spraklar i historia och kultur! Det ar Brasiliens vanligaste stad att bli ranad i sa var forsiktig med vad du tar med dig ut pa gatan, ta inte med dig mer pengar an vad du absolut behover den dagen! El Salvador ar ett land i centralamerika, Salvador ar staden i Brasilien! :)
3. Jag tog med mig runt 65.000 kronor! 
4. Jag har inte lart mig sa mycket spanska som jag hade velat an, da jag har varit i Brasilien i tre manader dar de pratar portugisiska men sa fort jag kommer tillbaka till spansktalande lander sa ska jag borja igen! Jag kan ta mig fram pa spanskan men jag vill kunna prata flytande! 
5. Hur det ar att resa som jag gor.. Enligt mig ar det ju livet! Varenda dag ar ett aventyr for mig, jag star i ett vagskal och kan valja att ga vilket hall jag vill! Min plan var att resa fran Ecuador ner till Peru, Bolivia osv. Men en dag moter jag en harlig kanadensare som sager att hon ska ta en bat genom amazonasdjungeln i Peru ut till Brasilien, jag tyckte det lat sa ballt att jag valde att hanga pa henne istallet! Jag alskar det har livet, jag ar helt fri!

Ska blogga om Ilha Grande sa fort jag far bilder fran Or, bjuder pa en bild fran gardagen
med ganget pa vart hostel har i Florianópolis sa lange! =) Sjukt grym kvall hade vi igar! 
Nu ska jag till stranden med Kate och hjalpa henne forsoka surfa, alskar att leka i vagorna
och detta ar var sista strandstad i Brasilien sa det ar bara att ta vara pa! =) KRAM pa er!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0