COROICO

Coroico ar en stad norr om La Paz som ar ihopkopplat med "The Worlds Most Dangerous Road", som gar fran La Paz till Coroico! TWMDR kan man aka genom med cykel (valdigt turistig men ball aktivitet i La Paz), forr akte aven bilar den vagen och det var pa den tiden det hande mycket olyckor pa den vagen! Nu aker bilarna en annan vag istallet och det var sa jag tog mig dit! Morgane och Juliane stannade kvar i La Paz ett tag till och Aude gjorde TWMDS sa jag tog en buss dit sjalv och motte Aude i staden pa kvallen!

Vi har bara tagit det lugnt i Coroico, och tagit langa promenader i naturen! Forsta dagen gick vi till vattenfallen (bryr mig inte sa mycket om vattenfall efter att ha sett sa manga men vi ville ta en lang promenad) och dagen efter gick vi till en sjo for att bada lite! Ja, det ar faktiskt mojligt att bada i Coroico da det ar mycket lagre alltitud an La Paz sa det ar varmare! Det vi dock inte visste var att promenaden till sjon var 500 meter i alltitud nerat, ni kan tanka er hur jobbigt det var att ga upp hela vagen igen!

Hur som helst, tre dagar racker gott och val i Coroico for min del! Det ar en valdigt lugn stad sa ni som behover rehab fran La Paz, ak hit! ;) Det finns aven ett tredagars trekk man kan gora i Coroico som vi garna ville gora, men det finns ingen plats att hyra talt och sovsack i Coroico och vi vill inte sova i hostels pa vagen.. Ska man trekka sa ska man gora det hela vagen!!

Hostel de las torres, 25 bolivianos/natt for privat rum!




Frukost for 10 kronor, alltid billigt nar man ater de lokalas mat!



Vi tog oss en lang promenad bland bergen for att besoka nagra vattenfall, fantastiskt
vacker natur har uppe/nere (det ligger mer norrut an La Paz men i alltitud sa ligger det
nedat :P)










Dagen efter gick vi upp tidigt igen for en dagspromenad till sjon (dock tog det oss 7 h
fram och tillbaka da personen som satte upp skylten "7 km" antagligen var full...!




Mandarintrad overallt, tror jag at 10 stycken!









Efter 7 timmars lang promenad var vi varda en stor middag!


Nu ar jag och Aude tillbaka i La Paz for en natt, imorgon aker vi vidare till Copacabana! =)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0