CIRCUS DE SOLEIL - MJ IMMORTAL TOUR - PICTURES

   

   
    

     

   

  

   

   

   

    


   

   

Postat av: mary

Tack för svaret!!

Jag var i Indien i en månad bara. Var i Goa och runt däromkring, Kerala, Alleppey och flög från Chennai, var dock aldrig inne i själva staden.
Åkte vidare in i Indonesien sen och åkte runt i asien och Australien.
Vill dock tillbaka till Indien, vill se norra indien och massa andra ställen.. Skulle vara sjukt grymt att åka till Nepal också :D

Din resa verkade helt underbar. Gud jag får gåshud när jag tänker på alla vackra platser i syd och centralamerika!!!
Och djurlivet!! Älskar ju djur och att dyka.
VAD KOSTAR DET ATT ÅKA TILL GALAPAGOS?? Har en stooor dröm att dyka med hammarhajarna där!!! Men jag trodde det kostade typ 30tusen att ens komma dit??

Jag festar aldrig hemma, bor i Östersund i Norrland och det är så JÄVLA TRÅKIGT att gå ut här. Har väl typ 3 ställen att välja på så när jag var ute på senaste långresan då jääääääääävlar.
Det var de 6 ohälsosammaste månaderna i mitt liv men de roligaste jag någonsin har varit med om!!

Vilka länder är du sugen på i centralamerika?

Ja fan fixa en reseblogg, jag kommer följa den:)


Svar: Åh vad härligt! Jag har besökt alla dom ställena i Indien och du behöver inte känna att du missade något i staden Chennai, jag har spenderat 1,5 månad där fram och tillbaka och staden har ingen charm, haha du missar inget! Norra Indien är definitivt det bästa, du har mycket kul framför dig!! =) Galápagos är helt fantastiskt!! Dit måste du bara åka.

För att göra det på billigaste och bästa sätt ska du INTE boka i förväg, de människor jag mötte under min resa som hade gjort det hade betalat såna överpriser då du kan pruta på plats istället! Jag var på Galápagos i 10 dagar, tog en båt mellan de södra öarna i fem dagar och bodde då på båten och spenderade de resterande 5 dagarna på den största ön Santa Cruz, allt om allt betalade jag 7000 kr! Då ingår flyget tur&retur från Guayaquil, fem dagars båtrutt, boende i Santa cruz, mat osv.

Flyg kan du köpa i förväg om du vill men båtturen på Galápagos ska du köpa på Galápagos!! Det finns hur många resebyrås som helst där som konkurrerar med varandra så det är bara att pruta, plus att när du landar på Galápagos så kommer det stå 10-15 gubbar på flygplatsen och försöka övertala dig att åka direkt till deras båt i sista minuten (så gjorde jag och min vän och betalade 600 dollar var medan en annan tjej på båten som hade köpt sin båtbiljett dagen innan oss i guayquil innan hon flög till Galápagos hade betalat 880 dollar!!) Båten besöker ju inte alla öar så stanna några extra dagar för att besöka de andra öarna om du vill göra det (jag besökte inga fler då jag var HELT slut efter att ha bott på en båt i fem dagar, blev nämligen sjuk och så på båten!) eller så kan du strunta i att ta en 5dagarsbåt och bara göra flera dagsutflykter till de öar du vill till, det är upp till dig!

Men som sagt, KÖP ALLT på Galápagos, förköp ingenting för de kommer bara lura dig på massa pengar! Fyfan vad underbart det lät, det är så resandet ska vara när du verkligen LEVER! :) Jag ska göra alla länder i Centralamerika, kommer åka genom allihopa och då även baka in Colombia och Venezuela i det tror jag, hann ju inte med dom nu när jag gjorde Sydamerika! Jag ska starta upp en reseblogg snart när jag tänkt ut hur den ska se ut och hur jag ska lägga upp den, kul att du vill följa för då får jag ju höra om dina äventyr också!
Matilda Berglund

2012-11-06 @ 16:29:53
URL: http://buumble.blogg.se
Postat av: Bella davis

Hallå där:) haft en bra dag än så länge? Kram

Svar: Hej sötnos! Ja då, riktigt slapp dag idag faktiskt! =) Själv då? puss!
Matilda Berglund

2012-11-06 @ 16:57:19
URL: http://belladavis.myshowroom.se/
Postat av: mary

Haha va dock jävligt roligt,jag och min kompis skulle ut i den lilla "förorten" för att försöka hitta en restaurang. Hotellägaren hade målat en liten karta till oss.. den var ju lätt att förstå..............
IAF så höll vi typ på att skita ner oss, dom hade någon festival och firade att djävulen var borta så jag och min kompis Sofie gick osäkert fram med våra flipflops på de leriga vägarna medan det regnade och indierna sköt raketer hit och dit. GIGANTISKA kossor/tjurar på vägen och män som kissade överallt. Vi bah "bali...snart är vi på bali..." HAHAHAHA de va sån HEMSK kväll :D

Tack för alla tips!! Ja colombia vill jag till också, träffade en man i australien som var därifrån och han var den VACKRASTE man jag någonsin har träffat. KÄR TJEJ! Så hette han såklart Juan också och visade sig vara hur jävla rik som helst.
Så jag tänkte åka till Colombia och träffa en vacker karl:)) haha

Men gud maten i indien var underbar, och så billig!! Mhmmmm

Svar: Haha, låter som mitt Indien! :) Det finns världens bästa mat i Indien, på mammas 50årsfest lagade min indiska väns mamma en hel buffé som jag höll tal för innan och presenterade dem för maten, hela mitt rum består typ av grejer från Indien också.. Tror jag hittat min plats i världen haha! Du måste smaka hennes mat någon gång, det är den enda indiska maten jag ätit i Sverige som smakar som maten i Indien!
Jaa, gud alla dessa latinoboys från Sydamerika, jag kan tänka mig vilken kille du funnit! :) Du kommer nog träffa på massor i Sydamerika, där är det väldigt lätt att finna en kärlek, själv fann min i Ecuador :) Akta dig bara, dessa latinoboys är inte bara mammas pojkar utan också hjärtekrossare! De kan utnyttja dig väldigt lätt också, på ett manipulerande sätt! Tro mig, de flesta man träffar på har flickvän som de inte nämner! Var inte blåögd och lyssna till allt killarna där säger (aah mi amor, te amo mi corazoon bla blaah) och fall inte i första hand för deras charm, jag vill inte höra någon tråkig historia om att du blivit jättesårad!

Killen jag fastnade med var det jobbigt med på ett annat sätt, han var väldigt förvirrad över vad han ville och vem han var.. Vi är båda galna i varandra men kunde aldrig riktigt ta tag i det så vi slutade bara upp med att såra varandra hela tiden så till slut åkte jag bara, jobbigt det där med kulturskillnader alltså det är mycket svårare att se över än vad man tror!
Matilda Berglund

2012-11-07 @ 21:58:59
URL: http://buumble.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0