Måndag 5 november 2012

Godmorgon! =) Redan en ny vecka, vad tiden går fort!! Den går nästan fortare hemma än när jag reser, för när man reser händer nya saker nästan varje dag att det känns som tiden får plats med så mycket mer, medan hemma går ens schema mer eller mindre som en cirkel! Sova, äta, jobba, vänner...... Hehe nä så är det inte alls, iaf nu ska jag snart ÄTA frukost, sedan träffa en VÄN innan jag ska JOBBA och sedan åker jag hem för att SOVA! ;) 

Jag delade den här bilden på facebook idag men lägger även upp den här, det känns extra viktigt eftersom jag har åkt genom Amazon-floden där det här folket bor och nu slits dom från sina hem för att det ska byggas världens tredje största damm där deras hem står! 

This is happening now. This image has to reach the rest of the world. The Kayapo people are
being 
expelled from their homes for the construction of the Belo Monte Dam, which will flood
400.000 acres of the Amazon Rainforest in Brazil.
  
 
Läs mer om det fruktansvärda HÄR

Postat av: Bella davis

Fin blogg:) allt bra? Kramar

Svar: Hej sötnos! Allt bra med mig, själv då?
Matilda Berglund

2012-11-05 @ 17:20:57
URL: http://belladavis.myshowroom.se/
Postat av: Johanna

åh gud va hemskt :((

Svar: Visst är det? vidrigt!
Matilda Berglund

2012-11-05 @ 18:27:05
URL: http://johannag.spotlife.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0