Fler små saker jag sparat från mitt år i Sydamerika

MR SALTY!! Detta lilla saltkar fick jag av mina fantastiska tjejer från Schweiz som jag 
reste med i 6 veckor, från Salta i norra Argentina till Cuzco i Peru! När vi åkte tillsammans 
mot världens största saltöken i Bolivia så hade vår agentur med sig ett sånt här saltkar 
till maten, så när vi tog bilder på saltöken så använde jag saltkaret i bilderna att låtsas 
balansera på (se bild nedåt), jag är även känd för att ÄLSKA salt så när Morgane och
Aude fann ett likadant saltkar i Cuzco köpte dom mig ett innan vi skiljdes åt! ♥ 

   
 
Bild från Saltöken i Bolivia 
  
 
Detta är coolt, jag plockade dessa stenar på stranden i Montanita den allra första
gången jag var där, vilket var fem dagar efter jag landat i Sydamerika! Inte hade
jag då en aning om att jag först skulle återvända till Montanita direkt efter Galápagos-
öarna och möta en kille som nog alltid kommer betyda otroligt mycket, och sedan även
avsluta min långa resa genom Sydamerika i Montanita med att bo där de sista 3
månaderna!  
 
     
 
Den lille fingerfiguren till höger köpte jag i Arequipa, det ska föreställa en condor vilket 
är en av världens största fåglar idag och dem finns det gott om bland Anderna i Peru! 
Fåglar som dessa blir mellan vingarna runt 3 meter långa! pengarna i stenlådan (som 
är från Indien) är mynt och sedlar från nästan varje land jag besökt, växel jag inte
kunnat eller velat göra av med! 
 
  
 
Ni som följt min resa i Sydamerika vet att jag köpte minst ett armband i varje land jag 
besökte, så i slutet på min resa var min vänstra handled FULL! Min högra handled hade 
endast 2 armband men ändå väldigt viktiga för mig då dom var gåvor från resevänner! 

   

Och sist men inte minst, min älskade Lonely planet som varit med mig hela året, ihop-
tejpad och så men annars som ny! ;) Inte en sida som saknas förutom baksidan, haha! 

  
    
 
KÄRLEK LOVE AMOR ♥ Dessa kommer jag bära med mig resten av livet! 


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0